Wirtualna symulacja skraca proces rozwoju nowych opon Vredestein
Niedawno wprowadzony na rynek model Vredestein Quatrac Pro EV, pierwsza w Europie opona całoroczna przeznaczona do pojazdów elektrycznych, został opracowany przy użyciu najnowocześniejszej platformy do tworzenia wirtualnych prototypów i symulacji firmy Apollo, która znacznie skróciła czas wprowadzania produktu na rynek, równocześnie zmniejszając jego wpływ na środowisko oraz obniżając koszty opracowywania.
- Wewnętrzna platforma do symulacji umożliwiła firmie Apollo Tyres skrócenie czasu wprowadzania na rynek, zmniejszenie wpływu na środowisko i obniżenie kosztów w przypadku przełomowej opony Vredestein do pojazdów elektrycznych;
- Oprogramowanie do wirtualizacji firmy Apollo Tyres odegrało kluczową rolę we wprowadzaniu na rynek pierwszej całorocznej opony do pojazdów elektrycznych w Europie;
- Symulacja zapewnia nowy poziom całorocznych osiągów w porównaniu z wariantem nieprzeznaczonym do pojazdów elektrycznych: o 15% niższy opór toczenia, o 6% większą precyzję prowadzenia i o 5% niższy poziom hałasu.
Dzięki wykorzystaniu wirtualnego prototypowania opona Quatrac Pro EV miała najszybszy proces rozwoju ze wszystkich opon Vredestein, a w momencie premiery w listopadzie była pierwszym modelem całorocznym stworzonym z myślą o pojazdach elektrycznych, który trafił do sprzedaży w Europie. Wewnętrzna platforma do symulacji i prototypowania poprawia ogólną wydajność procesów projektowania i testowania.
Wykorzystanie symulacji komputerowych pozwoliło firmie Apollo Tyres na zastosowanie szybkiego podejścia iteracyjnego do projektowania w celu optymalizacji krytycznych parametrów, włączając w to opór toczenia, przyczepność, komfort i hałas. Przykładowo zespół badawczo-rozwojowy wykorzystał technologię symulacji, aby zoptymalizować konstrukcję konturu i bieżnika opony w celu zmniejszenia oporu toczenia, a tym samym zwiększenia zasięgu jazdy. Rezultatem jest produkt, który sprawdza się przez cały rok na różnorodnych nawierzchniach.
Technologia ta pomogła również firmie Apollo Tyres zmniejszyć emisję dwutlenku węgla podczas produkcji modelu Quatrac Pro EV. Poza zmniejszeniem liczby wymaganych testów fizycznych symulacja komputerowa umożliwiła również znaczną redukcję ilości surowców wykorzystywanych do oceny mieszanek próbnych oraz do produkcji opon testowych. W porównaniu z poprzednimi procesami rozwoju produktu oprogramowanie Apollo Tyres pomaga firmie znacznie zwiększyć wydajność podczas testowania opon poprzez wykorzystanie zaawansowanych symulacji cyfrowych.
– Ciągłe rozszerzanie zastosowań wirtualnego prototypowania w rozwoju produktów okazało się przełomem dla naszej firmy, umożliwiając nam szybkie i niezawodne spełnianie kryteriów w zakresie osiągów, a nawet przekraczanie oczekiwań. Inwestujemy w oprogramowanie do symulacji od ponad 25 lat. Nasze najnowsze wirtualne środowisko prototypowania ma teraz kluczowe znaczenie dla utrzymania przewagi nad konkurencją – wyjaśnia dr Udo Kuhlmann, szef grupy ds. badań i rozwoju w Europie w Apollo Tyres.
– Kluczowe znaczenie nadal mają testy przeprowadzone w rzeczywistych warunkach. Nasze opony są często kupowane przez entuzjastów jazdy i musimy stosować ocenę zarówno subiektywną, jak i wirtualną. Obecnie wykorzystujemy rozwój branży w dziedzinie wysokowydajnych obliczeń i symulacji opartych na chmurze, aby udoskonalić platformę – podsumowuje Kuhlmann.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Imponujące osiągi opon w segmencie pojazdów elektrycznych
Technologia symulacji pozwoliła firmie Apollo Tyres na osiągnięcie nowego poziomu całorocznych osiągów. Ścianę boczną czołowego na rynku opon całorocznych modelu Vredestein Quatrac Pro EV opatrzono symbolem alpejskim (3PMSF), co potwierdza jego sprawność w warunkach zimowych. Wysoka zawartość krzemionki w bieżniku, w połączeniu ze sztywniejszym blokami i połączonymi „mostkami” na krawędziach, zapewnia odpowiednio wysokie parametry hamowania na mokrych i suchych nawierzchniach – pomiary wskazały, że te ostatnie są o 4% lepsze niż w równoważnych całorocznych oponach marki Vredestein.
Model Quatrac Pro EV został zaprojektowany z myślą o parametrach nowoczesnych pojazdów elektrycznych, w tym o podwyższonym momencie obrotowym i większej masie pojazdu przy jednoczesnym zapewnieniu najwyższych standardów precyzji prowadzenia, stabilności i zaangażowania kierowcy. Zapewnia również znacznie niższy opór toczenia i cichszą, bardziej komfortową jazdę, dostosowaną do unikalnych cech pojazdów elektrycznych.
W porównaniu ze zwykłymi oponami całorocznymi Quatrac Pro EV ma o 17% mniejszy wpływ na środowisko (mierzony jako współczynnik ocieplenia globalnego CO2), przyczyniając się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla w całym cyklu życia produktu. Wynika to ze znacznego zmniejszenia ilości wykorzystywanych surowców oraz ogólnej optymalizacji samego procesu opracowywania opon. Innowacje te napędza nowa firmowa platforma do symulacji.
Źródło: Apollo Tyres LTD