Warsztat ekonomiczny, ale z produktami najwyższej jakości

Rozmowa z Driesem Van den Berghiem, Cromax Brand Managerem dla regionu EMEA
Jaka jest Pańska wizja marki Cromax?
Produktywność jest głównym priorytetem marki Cromax. Stanowi siłę napędową wszystkiego, co robimy. Pragnę maksymalnie wykorzystać nasze wieloletnie doświadczenie w dostarczaniu doskonałych, ale przede wszystkim innowacyjnych produktów. Produktów, których zadaniem jest podniesienie wydajności pracy warsztatów oraz zwiększenie oszczędności zużycia materiałów i energii. Dlatego intensywnie opracowujemy i wprowadzamy nowe produkty, a także oferujemy szeroki wybór narzędzi cyfrowego dopasowania koloru. Polegamy również na naszych złożonych programach marketingowych oraz inicjatywach wsparcia marketingowego dla naszych warsztatów.
Cromax ma za sobą wieloletnią historię. Które elementy tego dziedzictwa są widoczne w działaniu marki?
Oczywiście, wykorzystujemy naszą historię. Korzystamy również z doświadczenia Axalta Coating Systems, firmy stojącej za naszą marką, która działa na rynku lakierniczym już prawie 150 lat. Cromax ma cztery główne filary spuścizny i właśnie w tych czterech dziedzinach pragniemy pozostawać liderami. Pierwszą kategorią jest wydajność, która niezaprzeczenie opiera się na technologii. Nasze systemy lakierów przeznaczone do renowacji wykorzystują najnowsze technologie, dzięki którym aplikacja przebiega szybko, a praca jest wykonywana dokładnie. Ponadto korzystamy z rozmaitych innowacji, które mają na celu przyspieszenie prac renowacyjnych, zapewniając wydajność podczas każdego etapu realizacji zlecenia.
Szybką pracą nie osiągniemy zadowalających wyników, jeśli efekt końcowy nie spełnia przyjętych standardów. Drugim filarem, na którym opiera się nasza marka, jest jakość produktów. Produkty marki Cromax charakteryzują się wysokim standardem jakości, który zawdzięczają pracy wykonywanej przez dział badań i rozwoju. Dążymy do takiej wiarygodności kolorystycznej, której uzyskanie jest możliwe przede wszystkim dzięki zastosowaniu odpowiednich narzędzi dopasowania koloru. To nasz trzeci filar oraz istotna część naszej historii. Jedną z niedawno wprowadzonych innowacji kolorystycznych jest ChromaWebTM - skuteczne oprogramowanie zarządzania kolorystycznego online. Program jest powiązany z globalną bazą kolorów marki Cromax. Nasz ostatni, czwarty filar symbolizuje dynamiczne programy wsparcia marketingowego przeznaczone dla naszych warsztatów, w tym Kwik Color oraz Fast Repair. Tego rodzaju inicjatywy stanowią podstawę naszych przekonań. Naszą markę reprezentuje slogan: „więcej niż tylko lakier”; robimy wszystko, co w naszej mocy, by wspierać naszych klientów.
Przed jakimi wyzwaniami rynkowymi stoi obecnie Państwa marka?
Wyzwanie stanowią dla nas rynki, które są pod wpływem nacisków ekonomicznych, które z kolei mogą wpłynąć na nasz sektor: warsztaty lakiernicze mogą rozważać zakup produktów niższej jakości. Staramy się udowodnić naszym warsztatom, że marka Cromax to dla nich najlepszy wybór. Na każdym etapie procesu renowacji potrafimy wskazać wymierne korzyści ze stosowania naszych produktów, pomagając w ten sposób oszczędzić czas, energię oraz materiały. Wynik? Okazuje się, że można prowadzić warsztat w sposób ekonomiczny, używając przy tym najwyższej jakości produktów lakierniczych.
Dodatkowe wyzwanie dla naszej branży wynika z wprowadzanych do pojazdów najnowszych technologii. Mam na myśli takie elementy, jak: czujniki parkowania, wspomaganie hamowania oraz systemy unikania kolizji. Oczywiście są to bardzo pożyteczne urządzenia, które pozwalają zmniejszyć ilość wypadków na drogach – musimy sobie jednak zdawać sprawę, że to będzie oznaczać mniej pracy dla warsztatów lakierniczych. Istnieje prawdopodobieństwo, że część warsztatów zostanie zamknięta, a pozostałe zlecenia zostaną podzielone pomiędzy warsztaty, które pozostaną na rynku.
Naszym trzecim głównym wyzwaniem jest zróżnicowanie rynku Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki (regionu EMEA) pod względem wymagań oraz oczekiwań. Jednym z przykładów jest prawo mówiące o ochronie środowiska – marka Cromax musi wspierać zarówno systemy konwencjonalne, jak i wodorozcieńczalne. Poszczególne rynki w regionie EMEA są na różnych stadiach rozwoju – niektóre dopiero się rozwijają, kiedy inne są już w pełni rozwinięte – i w związku z tym oczekują od nas różnego rodzaju wsparcia, usług oraz asortymentu.
W ciągu kilku lat marka znacznie się zmieniła i rozszerzyła swój zasięg...
To prawda. Od czasu, gdy we wrześniu 2013 roku przeszliśmy proces zmiany marki, objęliśmy wszystkie regiony świata, w których działa Cromax, odpowiednio ustawiając wartości marki, jej etos oraz sposób, w jaki mówimy o naszej marce i jak ją przedstawiamy. To w dużej mierze przyczyniło się do powstania globalnej, stabilnej marki. To podejście zostało przeniesione również na poziom samego produktu. Cromax Pro Basecoat, najlepszy oferowany przez nas system lakierów bazowych jest dostępny w niemal każdej części świata. Cromax Pro to wysoce wydajny system wodorozcieńczalny, o niskim poziomie LZO, który oferujemy w prawie nieograniczonej palecie kolorystycznej. Transgraniczne prace badawczo-rozwojowe to kolejny powód, dla którego zajmujemy stabilną pozycję na świecie. Dobrym przykładem jest nasz podkład UVA opracowany w Stanach Zjednoczonych, który wkrótce ma zostać po raz pierwszy wprowadzony na rynek światowy. Drugim przykładem jest oprogramowanie kolorystyczne online – ChromaWeb, z którego można skorzystać z dowolnego miejsca mającego dostęp do sieci. Program dysponuje ogromną bazą receptur kolorystycznych – ciężko znaleźć narzędzie o większym zasięgu.
Co cenią sobie warsztaty lakiernicze w regionie EMEA?
Zdecydowanie wydajność i jakość naszych produktów oraz świadczonych przez nas usług. Znamy nasze warsztaty lakiernicze i robimy wszystko by zapewnić im niezbędne produkty, usługi oraz narzędzia z najwyższej półki. Pracując nad nowymi rozwiązaniami staramy się uzyskać jak najlepszą wydajność. Dbamy również o relacje warsztatów lakierniczych z dystrybutorami – chcemy żeby wysokiej jakości standardy były widoczne na każdym poziomie naszej działalności, od marki Cromax po klienta końcowego.
Regularnie przeprowadzacie szkolenia dla warsztatów stosujących produkty Cromax? Dlaczego są one tak istotne?
Szkolenia są niezwykle ważne, ponieważ to jedyny sposób nauki właściwego stosowania produktów. Właściwa aplikacja zapewni doskonałe rezultaty, a korzyści płynące z wydajności naszych produktów mogą być ogromne. Dzięki szkoleniom możemy mieć pewność, że warsztaty lakiernicze stosują odpowiednie ilości produktu, a kolejne etapy pracy renowacyjnych wykonują szybko i precyzyjnie. CromaPlus to wszystkie oferowane przez nas usługi oraz wsparcie. Filozofia marki Cromax to przede wszystkim nacisk na wydajność, co zostało uwidocznione w naszym etosie zakładającym działania nieograniczające się tylko do samego lakieru. Programy, które należą do systemu CromaPlus mają na celu wspieranie warsztatów lakierniczych w rozwoju ich działalności. Zarówno poprzez zaawansowane cyfrowo narzędzia kolorystyczne, jak i przez praktyczne szkolenia z zarządzania przedsiębiorstwem. Mamy do dyspozycji ponad 50 Centrów Szkoleniowych Cromax na całym świecie, z których mogą korzystać zarówno początkujący lakiernicy, jak i specjaliści pragnący uzupełnić swoją wiedzę o zastosowanie najnowszych technologii. Niebawem uruchomimy platformę e-learningową e-CTC, która jest interaktywnym rozwiązaniem szkoleniowym działającym w oparciu o sieć. Szkolenia online umożliwiają pracownikom warsztatów naukę bez konieczności opuszczenia miejsca pracy, eliminując wydatki związane z transportem czy zakwaterowaniem. Przyjazne dla użytkownika moduły zapewniają skuteczność przyswajania wiedzy, a nielimitowany dostęp umożliwia podjęcie nauki w dowolnym czasie.
Jakie nowości można znaleźć obecnie w Państwa ofercie?
CC6700 Ultra Performance Energy Clear to lakier bezbarwny oparty na opatentowanej przez Axalta Coating Systems technologii żywicy. Produkt wysycha niesłychanie szybko, a to oznacza, że warsztaty lakiernicze mogą pracować znacznie wydajniej. Lakier pomaga zaoszczędzić energię, jednocześnie umożliwiając uzyskanie znakomitego, trwałego efektu z doskonałym połyskiem. Prawdziwym przełomem jest wcześniej wspomniane oprogramowanie ChromaWeb - nowe narzędzie kolorystyczne marki Cromax. Dzięki ChromaWeb lakiernicy mają dostęp do ogromnej, globalnej bazy kolorów online. To fantastyczne rozwiązanie, szczególnie dla dużych lakierni oraz sieci warsztatów, w których lakiernicy mogą uzyskać dostęp do receptur opracowanych przez innych.
Jakie zmiany czekają Państwa jeszcze w tym roku i w latach następnych?
W przyszłości Cromax nadal będzie pracować nad rozwojem technologii odpowiadającej za szybkie schniecie, mając na celu opracowanie jeszcze bardziej wydajnego systemu lakierów. Kolor ma dla nas zasadnicze znaczenie, dlatego jesteśmy nieustannie zaangażowani w prace nad naszymi spektrofotometrami, ChromaVision oraz ChromaVision Pro. Dodatkowo, na bieżąco śledzimy trendy kolorystyczne producentów samochodowych, bierzemy pod uwagę również pigmenty z efektem specjalnym. Szybka reakcja na nowe trendy jest bardzo ważna, ponieważ nasi klienci chcą od razu mieć dostęp do najnowszych receptur z rynku OEM.






