Walter Röhrl – Ambasador marki BILSTEIN opowiada o zawieszeniu w swoim Porsche

Walter Röhrl – Ambasador marki BILSTEIN BILSTEIN

Walter Röhrl to dwukrotny mistrz świata w rajdach samochodowych, dla wielu – ikona sportów motorowych i żywa legenda. Jako amsador marki BILSTEIN podkreśla, że od początku swojej kariery (od 1968 r.) korzystał wyłącznie z amortyzatorów tej fimy.

Walter Röhrl zawieszenie BILSTEIN ma również w swoim Porsche 964 RS – legenda sportów motorowych jest wielbicielem Porsche, a ulubionym pojazdem jest model 911 (964) Carrera RS – klasyka z ery samochodów chłodzonych powietrzem. Z efektownymi pomarańczowymi akcentami.

Powiązane firmy

BILSTEIN / IHR Warszawa Sp. z o.o.
Porsche Waltera Rohrla źródło: BILSTEIN

Ze względu na masę, w modelu 964 Waltera Röhrla usunięto wszystko to, co zbędne: nie ma wspomagania kierownicy ani tylnych siedzeń. Zamiast tego są:

  • mocne hamulce,
  • wyścigowe fotele
  • i zawieszenie firmy BILSTEIN.

Według właściciela pojazdu: przy redukcji kilogramów samochodu nie było żadnych kompromisów. Priorytetem stały się osiągi oraz możliwości jezdne.

– Kiedy po raz pierwszy wyjechałem tym samochodem, szybko zdałem sobie sprawę, że zawieszenie nie do końca mi odpowiada  wspomina Röhrl. Potrzebny był więc układ zawieszenia dostosowany do gustów dwukrotnego mistrza świata w rajdach samochodowych. Dziesięciolecia współpracy i przekonanie do marki spowodowały, że mistrz postawił na produkty z firmy BILSTEIN.

W tym czasie inżynierowie BILSTEIN pracowali nad dalszym rozwojem zawieszenia gwintowanego BILSTEIN B16 PSS9, które odniosło już duży sukces na rynku akcesoryjnych części zamiennych. Röhrlowi zostały więc powierzone ekskluzywne prototypy nowej wersji wysokowydajnego i regulowanego zawieszenia BILSTEIN.

I rzeczywiście, BILSTEIN B16 PSS10 idealnie odpowiadało wymaganiom Waltera Röhrla. Możliwość regulacji najbardziej spodobała się Walterowi Röhrlowi. Dzięki 10-kliknięciom bezpośrednio na amortyzatorze siły tłumienia można regulować równolegle w obu kierunkach pracy, dostosowując je do osobistych preferencji i indywidualnie do konkretnego przeznaczenia.

Pierwszy zestaw BILSTEIN B16 PSS10 do samochodów Porsche

– To rozwiązanie BILSTEIN sprawia, że w samochodzie mam zawieszenie idealne: samochód prowadzi się lepiej, mniej się kołysze i mniej się przechyla. To niezwykle ważne – dodaje Röhrl, odnosząc się do właściwości jezdnych swojego kultowego Porsche 911.

Zawieszenie w modelu 964 Röhrla posłużyło zatem jako wzór 1:1 dla BILSTEIN B16 PSS10, które wkrótce stało się dostępne dla wszystkich użytkowników modelu 964. – Ciągle spotykam ludzi, którzy mają to zawieszenie w swoich 964 i mówią, że dzięki niemu tym samochodem jeździ się znakomicie – dodaje Walter Röhrl.

Obecnie BILSTEIN B16 PSS10 jest zawieszeniem wybieranym przez klientów, którzy chcą uzyskać maksymalną wydajność, zarówno w oryginalnym wyposażeniu niektórych modeli sportowych, jak i na rynku akcesoryjnych, tuningowych części zamiennych.

Źródło: BILSTEIN

Tagi artykułu

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę