Udany rok 2016 i jeszcze lepsze perspektywy dla klientów AD Polska
AD PolskaJuż dziś można potwierdzić, że jest to udany rok dla AD Polska. To między innymi efekt systematycznego rozszerzania oferty oraz rozwoju kanałów dystrybucji.
Tradycyjnie już, na początku października odbyło się weekendowe spotkanie AD Polska z dostawcami i klientami firmy. Tym razem na miejsce wybrano kompleks DoubleTree by Hilton Hotel & Conference Centre Warsaw, z którego w tym samym czasie korzystała piłkarska reprezentacja Polski przygotowująca się do eliminacyjnych meczów z Danią i Armenią.
– I znów można powiedzieć, że w pewnym sensie nasze drogi się splatają, w wakacje kibicowaliśmy reprezentacji Polski podczas Euro we Francji, macierzystym kraju AD. Tym razem nasi piłkarze grają z Danią, która w tym roku dołączyła do naszej europejskiej sieci dystrybucji – zauważa Piotr Stopczyk, prezes AD Polska. Spotkanie rozpoczęło się od prezentacji oferty kluczowych dostawców AD Polska. Większość produktów stanowiły gorące jeszcze nowości z zakończonych niedawno targów Automechanika we Frankfurcie. Była to więc okazja do polskich premier, a dla przedstawicieli filii i serwisów AD możliwość dokładnego zapoznania się z nowościami, które wkrótce trafią do oferty sieci. Przedstawiciele dostawców poświęcali im dużo uwagi, starali się przekazać jak najwięcej informacji o swoich produktach, wskazać mocne strony oraz korzyści płynące z ich wyboru. Nowości produktowe i systematyczne poszerzanie oferty to bardzo ważne elementy strategii rozwoju AD Polska. Dowiodły tego wyniki sprzedaży uzyskane w bieżącym roku. Duży w tym wkład mieli uczestnicy programu AD Klub oraz ciesząca się bardzo dużą popularnością letnia promocja. Tym razem tytuł Dostawcy Roku przypadł firmie TMD Friction, właścicielowi marki Textar.
– W 2016 roku w naszej ofercie pojawiły się m.in. pióra wycieraczek Champion, filtry Fram i hamulce FTE. We wszystkich tych przypadkach jesteśmy ich wyłącznym dystrybutorem w Polsce. Rosnącą popularnością cieszą się kompletne zestawy do wymiany turbosprężarek Turbos Hoet – podsumowuje Marcin Drozdowski, dyrektor zakupów, członek zarządu AD Polska – W przyszłym roku będziemy poszerzać ofertę podzespołów elektrycznych i elektronicznych, elementów silnika oraz części do samochodów dostawczych. Do listy naszych dostawców dołączy również firma King Tony oferująca narzędzia i wyposażenie warsztatów. Poszerzaniu oferty i zapewnieniu ciągłości dostaw muszą sprostać możliwości magazynowania i dystrybucji. Obecnie firma AD Polska dysponuje 3 magazynami centralnymi zlokalizowanymi w Dębicy, Wrocławiu i Krakowie oraz 44 oddziałami o łącznej powierzchni 54 tys. metrów kwadratowych.
Tylko w tym roku firma zainwestowała dodatkowe 11 mln złotych w zwiększenie stanów magazynowych. Wprowadzono nowy system dystrybucji, który opiera się na błyskawicznej dostawie zamówienia w promieniu 30 km od danej filii i wprowadzeniu kolejnych siedmiu pełnych tras przy jednoczesnym zwiększeniu częstotliwości na 62 już istniejących. Z kolei w miejscach, których nie pokrywa codzienny system dystrybucji wzmacniana jest współpraca na zasadzie AD Partner. Jak zdradził Dawid Cieśla, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży, tylko w tym roku większość Partnerów AD odnotowała 40-procentowy wzrost sprzedaży. AD Polska wspiera swoich klientów również w zakresie szkoleń, w tym technicznych prowadzonych przy współpracy z firmą BETiS. W pierwszym półroczu 2016, w ramach Akademii Techniki Samochodowej, zorganizowano 48 takich spotkań. Firma BETiS była również partnerem merytorycznym I edycji konkursu „Supermechanik AD 2016”. Ten historyczny tytuł wywalczył Łukasz Szostakiewicz reprezentujący serwis „Auto Naprawa” z Włodawy.
– Poza rynkiem polskim i europejskim duże zmiany nastąpiły również w skali globalnej. AD International została częścią światowej organizacji dystrybucyjnej 1Parts. W jej skład wchodzą także firmy Auto Parts i Pronto, działające w Ameryce Północnej. Daje to nam dodatkowe możliwości rozwoju, co też przełoży się na korzyści dla naszych klientów – podsumowuje rok 2016 prezes Piotr Stopczyk.
Źródło: Informacja prasowa AD Polska



