Trendy zakupowe Forda w Europie

Samochody autonomiczne eksploatowane na co dzień to wciąż odległa przyszłość, jednak kierowcy z Europy wykazują rosnące zainteresowanie rozwiązaniami częściowo autonomicznymi, które utorują drogę do stworzenia nowoczesnych aut przyszłości - tak wynika z nowych badań dotyczących trendów zakupowych w Europie, przeprowadzonych przez firmę Ford Motor Company.
Badanie Ford Car Buying Trends 2015 uwzględnia tendencje zakupowe klientów szukających nowych samochodów w 22 krajach europejskich, zwracając szczególną uwagę na regionalne trendy i różnice narodowe. Badanie potwierdza, że dużo większym zainteresowaniem wśród nabywców cieszą się samochody wyposażone w nowoczesne rozwiązania techniczne wspomagające parkowanie, pomagające uniknąć kolizji oraz utrzymujące określoną prędkości i stałą odległość w stosunku do samochodu jadącego z przodu.
- Wielu producentów, w tym Ford, pracuje nad autonomicznymi samochodami, podczas gdy klienci już teraz korzystają z wielu inteligentnych rozwiązań, które ułatwiają jazdę i parkowanie pojazdu, a także zapewniają wyższe bezpieczeństwo - powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe. - Notujemy zwiększone zapotrzebowanie na systemy pozwalające obniżyć poziom stresu podczas jazdy i czyniące ją bardziej przyjemną. Klienci bardzo szybko przyzwyczaili się na przykład do układów, które pomagają odnaleźć odpowiednie miejsce do zaparkowania i wprowadzić w nie auto.
BadanieFord Car Buying Trends 2015 ujawniło również, że w ostatnim roku z ponad 1 000 000 samochodów sprzedanych w Europie najczęściej wybieranym kolorem nadwozia był biały, a następnie czarny, srebrny, szary i niebieski - ten ostatni zyskuje obecnie coraz większe uznanie w oczach nabywców modeli marki Ford.
Źródło: Ford







