AutoExpert
Reklama
Reklama

Sportowa Toyota Yaris GR – tygrys o lekkiej konstrukcji

Preview
Reklama
Reklama

Sportowa Toyota Yaris GR cieszy się ogromnym zainteresowaniem w Polsce. Wszystkie 400 sztuk przeznaczonych na nasz rynek zostało już wyprzedanych. Dzieje się tak z powodu ciekawej, lekkiej konstrukcji samochodu, który został wyposażony w 3-cylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 261 koni mechanicznych. Zapewnia ogromną moc wrażeń podczas jazdy i stanowi gratkę dla miłośników motosportu. Zespół Tommiego Mäkinena wykonał kawał dobrej roboty. 

Nowa Toyota Yaris GR została zaprezentowana w styczniu 2020 roku w Tokio podczas odbywającego się tam salonu samochodowego. Auto ma napęd na cztery koła oraz 261 koni mechanicznych i cieszy się ogromnym zainteresowaniem wśród polskich kierowców. Już w czasie przedsprzedaży nabyto ponad 60% samochodów z całkowitej puli przeznaczonej na nasz rynek, a w chwili obecnej auto można nabyć wyłącznie z drugiej ręki.

Lekki samochód sportowy marzeniem Akio Toyody

Reklama

Samochód powstał w Motomachi, jednej z najstarszych fabryk motoryzacyjnych w Japonii. To właśnie tu Toyota otworzyła swoją pierwszą linię produkcyjną. Zakład ten może szczycić się posiadaniem najnowocześniejszej technologii w branży motoryzacyjnej. Stworzenie sportowej wersji Yarisa miało być marzeniem samego szefa koncernu – Akio Toyody, dlatego też przykładał on szczególną wagę do tego projektu. Nad jakością produkcji czuwali japońscy specjaliści zaangażowani we wszystkie etapy wytwarzania, ręczne wykończenia oraz testowanie sprzętu.

Preview
Toyota Yaris GR - silnik. Żródło: materiały prasowe Toyoty

Zespół, złożony z inżynierów Toyota Gazoo Racing oraz Tommiego Mäkinena Racing, stworzył nowatorski produkt. Co ciekawe, dla modeli z serii GZ zbudowano wielosekcyjną przestrzeń montażową, zamiast tradycyjnej taśmy produkcyjnej. Umożliwiło to tworzenie kilku samochodów jednocześnie oraz zapewniło większą dbałość o detale.

Gratka dla miłośników szybkiej jazdy

Reklama

Toyota GR Yaris to sportowy hatchback, posiadający wszystkie cechy auta rajdowego. Jego 3-drzwiowe nadwozie charakteryzuje się opływowym kształtem, zaś lekka konstrukcja zapewnia korzystną proporcję masy do mocy 4,9 kg/KM. Wyposażony został w 3-cylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 261 koni mechanicznych. Posiada napęd na 4 koła, którego pracę można regulować pokrętłem. Nie ma tu trybów zmieniających reakcję silnika na gaz. Jeśli chodzi o skrzynię biegów, jest ona manualna i wyposażona została w 6 stopni. Podczas testów samochód wypadł niezwykle korzystnie, szczególnie jeśli chodzi o trakcję i przyczepność do nawierzchni. Bardzo dobrze dostosowuje się do różnego typu podłoża. Jeśli chodzi o rozpędzanie się do prędkości 100 km/h, Yarisowi GR zajmuje to 5 sekund, maksymalnie zaś pojedzie 230 km/h. Samochód zapewnia dużą dozę frajdy i zadowolenia z jazdy. Można powiedzieć, że model ten stanowi przeciwwagę dla popularnej Toyoty hybrydowej i gratkę dla miłośników motoryzacji z pazurem.

Reklama

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama