Toyota najcenniejszą marką motoryzacyjną

Toyota
6.10.2016
Reklama
Reklama

Ranking Best Global Brands 2016 firmy Interbrand już po raz 13. potwierdził, że Toyota jest najcenniejszą marką motoryzacyjną. Wartość marki wzrosła o 9% w porównaniu do 2015 roku i wynosi 53,6 mld dolarów. W zestawieniu najcenniejszych marek wszystkich branż Toyota zajęła 5. miejsce, awansując o jedną pozycję.

Toyota, najcenniejsza marka motoryzacyjna na świecie, w rankingu Best Global Brands firmy Interbrand znalazła się w pierwszej piątce najbardziej wartościowych globalnych marek. Na pierwszych czterech pozycjach rankingu znaleźli się tacy technologiczni giganci jak Apple, Google i Microsoft, a także Coca Cola. Marka największego producenta samochodów na świecie awansowała w tym roku o jedną pozycję, wyprzedzając IBM. Jej wartość wzrosła w ciągu roku o 9% do poziomu 53,6 mld dolarów.

Reklama

Dominującą pozycję marki Toyota w branży motoryzacyjnej potwierdzają wszystkie rankingi. Japoński koncern intensywnie inwestuje w najnowocześniejsze technologie, przede wszystkim w zakresie bezpieczeństwa oraz innowacyjnych napędów. Ogromnym osiągnięciem firmy jest wprowadzenie już niema do wszystkich modeli zaawansowanych systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense, dostępnych w standardzie lub za niewielką dopłatą. Jednocześnie Toyota systematycznie umacnia swoją przewagę w dziedzinie aut hybrydowych, tak pod względem technologicznym, jak i pod względem liczby oferowanych modeli i wyników sprzedaży. Firma konsekwentnie dąży do realizacji wizji społeczeństwa opartego na czystej energii i czystym transporcie, niezależnego od paliw kopalnych. Dlatego w 2014 roku wprowadziła na rynek wodorową Toyotę Mirai i pracuje nad kolejnymi wodorowymi modelami.

Toyota nie zapomina o fanach sportowych emocji. Firma pracuje nad rozszerzeniem oferty samochodów sportowych o dwa nowe modele oraz bierze udział w wielu najbardziej prestiżowych rajdach i wyścigach, takich jak seria wyścigów długodystansowych FIA World Endurance Championship, 24-godzinny wyścig na torze Nürburgring oraz Rajd Dakar. Na najwyższą w branży wartość marki ogromny wpływ ma także pielęgnowana od dziesięcioleci bardzo wysoka jakość i niezawodność samochodów, najwyższej jakości serwis oraz podtrzymywanie doskonałych relacji z klientami.

Toyota zainwestowała miliard dolarów w badania nad sztuczną inteligencją, robotyką i autonomicznymi samochodami. Za pośrednictwem specjalnie powołanej firmy badawczej Toyota Research Institute japoński koncern nawiązał współpracę z najlepszymi specjalistami w tych dziedzinach oraz z prestiżowymi uczelniami – Massachusetts Institute of Technology (MIT), Uniwersytetem Stanforda i Uniwersytetem Michigan. Równocześnie Toyota podjęła współpracę z firmą Microsoft w dziedzinie wykorzystania najnowocześniejszych technologii informatycznych w motoryzacji, w tym roku rozszerzając ją o wsparcie technologiczne dla zespołu Toyoty, który w przyszłym roku wystartuje w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC).

Reklama

Wieloletnie prace rozwojowe nad zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa znalazły już swoje odzwierciedlenie w ofercie firmy. Toyota postawiła sobie za cel udostępnienie najnowocześniejszych systemów bezpieczeństwa czynnego jak najszerszej grupie kierowców. Dlatego wprowadziła pakiet Toyota Safety Sense już niemal do wszystkich modeli, oferując je w standardzie lub za niewielką dopłatą. Toyota jest pod tym względem liderem wśród marek popularnych.

Ogromnym przełomem w dziedzinie bezpieczeństwa na drodze było rozpoczęcie komercjalizacji technologii ITS Connect, opierającej swoje działanie na komunikacji między samochodami oraz między samochodami a infrastrukturą drogową. Japonia jest pierwszym krajem, w którym rozpoczęto wyposażanie sygnalizatorów świetlnych i innych urządzeń drogowych w ten system. Toyota jako pierwszy producent samochodów zaczęła wprowadzać ITS Connect do swoich modeli.

Rok 2016 stoi pod znakiem rewolucyjnych zmian w designie samochodów Toyoty. Wśród nowych modeli marki o ekscytującej stylistyce znalazł się popularny SUV RAV4, od tego roku dostępny także z napędem hybrydowym, czwarta generacja Priusa, druga generacja Priusa Plug-in Hybrid oraz zupełnie nowy cross-over C-HR, w wersji benzynowej i hybrydowej. Równocześnie bardziej elegancki i dynamiczny styl otrzymały samochody użytkowe Toyoty – dostawczy PROACE i terenowy pick-up Hilux.

Źródło: Toyota, Mototarget.pl

Reklama

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama