Toyota i Idemitsu pracują nad rozwojem akumulatorów ze stałym elektrolitem

Toyota i Idemitsu ogłosiły zawarcie strategicznej umowy Toyota

Toyota Motor Corporation i Idemitsu Kosan podpisały strategiczną umowę dotyczącą masowej produkcji innowacyjnych akumulatorów. Partnerstwo skupia się na opracowaniu baterii ze stałym elektrolitem o wysokiej pojemności i wydajności. Firmy planują komercjalizację tego rozwiązania w latach 2027-2028.

Toyota i Idemitsu chcą w krótkim czasie poprawić wydajność tej technologii oraz ustanowić efektywne łańcuchy dostaw, które umożliwią masową produkcję akumulatorów do różnych typów pojazdów elektrycznych. 

Nowy rozdział elektromobilności

Inicjatywa Toyoty i Idemitsu stanowi znaczący krok w kierunku osiągnięcia neutralności węglowej, a akumulatory nowej generacji są kluczowe dla wielkoseryjnej produkcji bezemisyjnych samochodów. Partnerzy pracują nad baterią ze stałych elektrolitów siarczkowych, które uważane są za przełomowy materiał w kontekście przyszłości aut elektrycznych. 

Innowacyjny budulec charakteryzuje się elastycznością. Tym samym jest odporny na uszkodzenia powstające w wyniku wielokrotnego ładowania i rozładowywania się akumulatora. Ponadto akumulatory siarczkowe są mniejsze, a zarazem wydajniejsze, co zwiększa liczbę możliwych zastosowań w pojazdach różnego typu - od samochodów sportowych, w których ważna jest jak największa moc, po auta dostawcze i użytkowe, w których liczy się częste i szybkie ładowanie. 

Masowa produkcja i komercjalizacja technologii

W ramach strategicznej współpracy Toyota i Idemitsu przewidują trzy kluczowe etapy. Pierwsza faza obejmie rozwój stałych elektrolitów siarczkowych oraz przygotowaniach do stworzenia instalacji pilotażowej. W fazie drugiej, Idemitsu przygotuje się do produkcji stałych elektrolitów siarczkowych, a Toyota skoncentruje się na przystosowaniu baterii do samochodów elektrycznych oraz rozpocznie ich wprowadzanie na rynek w latach 2027-2028. Ostatecznym celem jest masowa produkcja i komercjalizacja tej technologii. 

Idemitsu będzie wspierać Toyotę w komercjalizacji półprzewodnikowych akumulatorów do pojazdów elektrycznych. Masowa produkcja baterii ze stałym elektrolitem pozwoli nam stworzyć naprawdę innowacyjne samochody. Jesteśmy pewni, że ta technologia wkrótce otworzy nowy rozdział w historii mobilności. Naszym celem jest komercjalizacja nowych akumulatorów w latach 2027 – 2028 – powiedział Koji Sato, prezes i dyrektor generalny Toyota Motor Corporation.

Obie marki są światowymi liderami pod względem liczby rejestracji patentów związanych z bateriami półprzewodnikowymi i stałymi elektrolitami siarczkowymi. Technologia produkcji materiałów Idemitsu i doświadczenie Toyoty w przetwarzaniu i montażu akumulatorów dają firmom zaplecze do masowej produkcji akumulatorów siarczkowych na skalę globalną.

Ta zmiana w energetyce i mobilności może znacząco przyczynić się do ochrony środowiska naturalnego na całym świecie i stworzenia społeczeństwa funkcjonującego na zasadach zrównoważonego rozwoju – dodał Shunichi Kito, prezes i dyrektor generalny, Idemitsu Kosan.

Źródło: Toyota News

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę