To już druga edycja akcji HELLA "Świecimy przykładem na drodze"

3.12.2015

HELLA podsumowuje swoją działalność w popularnej akcji. Setki osób wzięły udział w dwóch edycjach "Świecimy przykładem na drodze".

W sierpniu 2014 roku firma HELLA Polska zainicjowała kampanię „Świecimy przykładem na drodze”. Celem akcji jest uświadamianie kierowców i zmiana ich nawyków związanych z właściwie dobranymi i ustawionymi reflektorami samochodowymi. HELLA Polska podjęła się działań obejmujących edukację na temat prawidłowej eksploatacji oświetlenia samochodu, a także bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Akcja miała na celu zwiększenie świadomości, że regularna kontrola stanu technicznego, ustawienia świateł oraz stopnia zużycia żarówek powinna być nawykiem każdego kierowcy.

Z badań HELLA wynika, że wielu nawet doświadczonych kierowców bagatelizuje znaczenie oświetlenia samochodowego, zapomina o systematycznym sprawdzaniu stanu żarówek i prawidłowym ustawieniu reflektorów. - Dlatego też HELLA Polska podjęła się przeprowadzenia akcji edukacyjnej skierowanej do wszystkich uczestników ruchu drogowego, która w zaledwie dwa lata przyniosła pierwsze efekty i spotkała się z dużym zainteresowaniem kierowców - mówi Monika Maciejewska, dyrektor działu zarządzana produktem i marketingu HELLA Polska.

W maju br. HELLA Polska przy współpracy z ośrodkiem badawczym Moto Data oraz Polską Izbą Stacji Kontroli Pojazdów przeprowadziła badanie na grupie ponad 800 kierowców z całej Polski. Wyniki pokazały, że mimo szerokiej wiedzy, którą wykazali się ankietowani, tylko 74% z nich raz w roku przeprowadza regularną kontrolę oświetlenia, 13% badanych osób sprawdza je raz na dwa lata, natomiast 7% zupełnie o tym zapomina lub uważa za nieistotne. To zainspirowało firmę do dwukrotnego przeprowadzenia akcji bezpłatnej kontroli oświetlenia samochodowego z udziałem stacji kontroli pojazdów na terenie całego kraju.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z rezultatów, jakie przynosi nasza kampania edukacyjna. W tym roku wspólnie z 50 stacjami kontroli pojazdów sprawdziliśmy reflektory i wymieniliśmy żarówki w ponad 1300 samochodach. Wiemy, że właśnie w ten sposób uświadomimy kierowcom, że sprawnie działające światła to gwarancja bezpieczeństwa – dodaje Monika Maciejewska.

Dodatkowo HELLA Polska zadbała również o szkolenie przyszłych specjalistów z branży motoryzacyjnej. Koncern zorganizował dwie edycje akcji edukacyjnej „Świecimy przykładem” skierowanej do nauczycieli ponadgimnazjalnych szkół technicznych o kierunku samochodowym.

HELLA Polska zapowiada kontynuację akcji „Świecimy przykładem na drodze”, aby nadal edukować oraz promować bezpieczeństwo i odpowiedzialność na drodze.

„Świecimy przykładem na drodze” w liczbach:

  • 2 edycje akcji bezpłatnej kontroli oświetlenia samochodowego;
  • 2 edycje akcji edukacyjnej dla szkół „Świecimy przykładem”;
  • kontrola oświetlenia w 1358 pojazdach;
  • współpraca z 50 stacjami kontroli pojazdów z całej Polski;
  • ponad 800 uczestników badania wiedzy o użytkowaniu świateł samochodowych
  • 1294 fanów na Facebooku

Źródło: HELLA

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 1–2 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę