Tenneco otwiera nowe europejskie centrum inżynieryjne Monroe w Gliwicach

Tenneco otwiera nowe europejskie centrum inżynieryjne Monroe Tenneco

Firma Tenneco świętowała dziś wielkie otwarcie najnowocześniejszego centrum inżynieryjnego o powierzchni 9600 m2, które będzie obsługiwać firmy w zakresie europejskiego systemu kontroli jazdy (European Ride Control) i zaawansowanych technologii zawieszenia (Advanced Suspension Technologies, AST). Nowe europejskie centrum inżynieryjne Monroe znajduje się w odległości około 2 km od kompleksu produkcyjnego firmy Tenneco, które powstało w Gliwicach.

Kadra zarządzająca firmy Tenneco dołączyła do przedstawicieli rządu krajowego i lokalnego, klientów, członków największych europejskich instytutów badawczych oraz przedstawicieli mediów podczas porannej uroczystości, która obejmowała prezentacje, ceremonię przecięcia wstęgi oraz zwiedzanie nowego obiektu.

– Ten imponujący nowy obiekt pozwala zespołom Ride Control i Advanced Suspension Technologies zwiększyć prędkość i wartość wprowadzanych technologii w imieniu globalnych OEM-ów – powiedział Romain Nollet, wiceprezes grupy i dyrektor generalny działu Ride Control. – Nieustannie inwestujemy w najlepszych ludzi, obiekty, zasoby i systemy, aby pomóc każdemu z naszych klientów w osiągnięciu ich celów biznesowych na wszystkich platformach i we wszystkich modelach pojazdów.

W Monroe European Engineering Center pracuje prawie 240 inżynierów Tenneco Ride Control i AST, których praca wspiera szereg czołowych światowych producentów pojazdów, a także zakłady Performance Solutions w Hiszpanii, Czechach, Belgii i Polsce. Wśród głównych produktów projektowanych i zatwierdzanych w nowym centrum można wyróżnić amortyzatory i moduły Monroe OE Solutions oraz półaktywne amortyzatory i moduły Monroe Intelligent Suspension. Technologie te znajdują się w milionach pojazdów osobowych, ciężarówek, autobusów, przyczep, ale mają też inne zastosowania.

Zakład jest również odpowiedzialny za projektowanie szerokiej gamy podstawowych komponentów – między innymi systemów zaworów, systemów prowadzenia i uszczelniania oraz części strukturalnych i materiałów – występujących w amortyzatorach Monroe OE Solutions i Monroe Intelligent Suspension. Ponadto nowe centrum nadzoruje europejskie działania „ride work”, w ramach których inżynierowie firmy Tenneco współpracują z producentami pojazdów w celu przetestowania i sfinalizowania pracy nad zaworami amortyzatorów przed wprowadzeniem na rynek każdego nowego modelu pojazdu.

Tenneco w Gliwicach Tenneco

W związku z tym projektem firma Tenneco zainwestowała w najnowocześniejsze technologie z zakresu komputerowego wspomagania projektowania (CAD) oraz inżynierii (CAE), a także inne rozwiązania wymagane do rozwoju systemów mechanicznych, elektronicznych i hydraulicznych. Warsztat o powierzchni 5330 m2 jest wyposażony w narzędzia umożliwiające szybkie tworzenie i testowanie prototypów wszystkich rodzajów pasywnych i półaktywnych amortyzatorów. Możliwości walidacji produktów na miejscu obejmują testy wytrzymałości, trwałości, korozji, wydajności i hałasu oraz komputerowe symulacje działania komponentów i produktów.

Dzięki otwarciu Monroe European Engineering Center firma Tenneco obsługuje teraz klientów Ride Control i AST przez sieć 5 zaawansowanych technologicznie obiektów znajdujących się w Gliwicach, Monroe w stanie Michigan (USA), Ermui w Hiszpanii, Sint-Truiden w Belgii oraz Pekinie w Chinach.

Źródło: Tenneco

Tagi artykułu

autoExpert 05 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę