Tenneco dostarcza układ wydechowy dla Chevroleta Corvette 2020

Tenneco
16.3.2020

Firma dostarcza rozwiązania zarządzania termicznego i akustycznego w konstrukcji układu wydechowego do pierwszej w historii Corvetty z silnikiem w układzie środkowym.

Charakterystyczny dźwięk i osiągi Chevroleta Corvette Stingray do 2020 roku są możliwe dzięki zaawansowanym technologiom układu wydechowego i układu napędowego firmy Tenneco. Grupy biznesowe Tenneco Clean Air oraz Powertrain dostarczają kompletny układ wydechowy oraz szereg komponentów do silnika Small Block V-8 LT2 ósmej generacji.

Budowa Corvetty z silnikiem umieszczonym pośrodku wymagała kreatywnych rozwiązań, by sprostać wymaganiom dotyczącym temperatury systemu emisji spalin i jego prawidłowego opakowania – powiedział Patrick Guo, wicedyrektor Tenneco.

Zaawansowane systemy emisji spalin dla pojazdów o wysokich osiągach często zawierają aktywne zawory, które mogą zmieniać ciśnienie wsteczne w układzie, aby zapewnić właściwą równowagę między osiągami, właściwościami dźwiękowymi i zgodnością z przepisami. System emisji Corvette obejmuje do czterech zaworów elektronicznych dostarczanych przez Tenneco: Standardowa jednostka wydechowa jest wyposażona w dwa nowo opracowane zawory o podwyższonej odporności na ciepło, zaprojektowane do współpracy z systemem aktywnego zarządzania paliwem w pojeździe, aby wspierać funkcję dezaktywacji cylindra silnika dla optymalnej wydajności i niższych emisji. Zawory otwierdająsięi zamykają, by kontrolować dźwięk wydechu Corvetty podczas zmiany między dwoma trybami silnika. Opcjonalny układ wydechowy zawiera dwa dodatkowe elektroniczne zawory z tyłu, które zapewniają większe zróżnicowanie akustyczne, pomagając stworzyć charakterystyczny dźwięk pojazdu.

Tenneco opracowało serię rozwiązań termicznych, które umożliwiają systemowi emisji Corvette skuteczniejsze zarządzanie wysokimi temperaturami wynikającymi z architektury pojazdu z silnikiem środkowym. Rozwiązania obejmują zastosowanie zaawansowanych, wielowarstwowych osłon termicznych zaprojektowanych w celu zapobiegania niepożądanemu przenoszeniu ciepła do otaczających elementów, a także nowego układu zaworów z oddzieloną konstrukcją, która zmniejsza wpływ ciepła na elektronikę zaworu.

Grupa biznesowa Powertrain firmy Tenneco dostarcza również szereg komponentów do kultowego silnika o wysokich osiągach Small Block V-8 LT2, w tym tłoki, pierścienie tłokowe, łożyska, tuleje, gniazda zaworów, prowadnice zaworów i środki ochrony systemów.

Źródło: Tenneco

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 10 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę