Szósta nagroda dla modułu filtracji oleju od Hengst Filtration

Hengst Filtration
20.2.2020

Produkowany przez Hengst zintegrowany moduł filtracji oleju dla silników Daimler HDEP został po raz szósty laureatem pierwszej nagrody w Konkursie Odlewnictwa Aluminiowego.

Już po raz szósty z rzędu firma Hengst Filtration, z siedzibą w Münster w Niemczech, zdobyła pierwszą nagrodę w Konkursie Odlewnictwa Aluminiowego sponsorowanym przez Niemieckie Stowarzyszenie Przemysłu Aluminiowego (GDA - Gesamtverband der Aluminiumindustrie e.V.). Złożone z ekspertów jury przyznało pierwszą nagrodę dla zintegrowanego modułu oleju wraz z wymiennikiem ciepła Daimler AG HDEP (heavy-duty engine platform). Moduł ten został opracowany i wyprodukowany przez firmę Hengst w zakładzie w Nordwalde. Ceremonia wręczenia nagród odbyła się w Norymberdze w ramach targów branżowych "Euroguss".

Powiązane firmy

Hengst Filtration

Produkowany przez Hengst aluminiowy odlew stanowi serce układu obiegu oleju dla platformy silników ciężkich Daimler AG Heavy Duty Engine. Stosowany na całym świecie 6-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności skokowej 12,8-15,6 litra montowany jest w pojazdach ciężarowych i użytkowych różnych marek, takich jak Mercedes-Benz, Freightliner, EvoBus i Fuso, a także w wielu maszynach rolniczych i budowlanych. Na inżynierów Hengst nałożono dość złożone wymagania - zadanie polegało na wdrożeniu dużej różnorodności wariantów i zintegrowaniu wielu funkcji w niewielkiej przestrzeni instalacyjnej, porównywalnej do przestrzeni z poprzedniej wersji modułu, przy jednoczesnym zaoszczędzeniu masy modułu. Dzięki aluminiowemu odlewowi wykonanemu w technologii odlewu ciśnieniowego o cienkich ścianach udało się osiągnąć trwałą, a zarazem lekką konstrukcję. Ponadto zaprojektowany jako element dożywotni odlew spełnia najwyższe wymagania pod względem szczelności i odporności na ciśnienie.

W module tym zastosowanie ma filtr oleju Hengst Stack o numerze katalogowym E510H07 D129. Filtry Stack posiadają pośrednie dyski na długości plis umieszczone w elemencie filtrującym, dzięki czemu są one bardziej stabilne. Dyski utrzymują również otwarte na przepływ plisy, co gwarantuje optymalne reagowanie i utrzymanie niskiego ciśnienia różnicowego w elemencie filtracyjnym, a tym samym możliwie najlepszą wydajność filtracji.

Opracowany z myślą o silnikach HDEP moduł jest umieszczony na kołnierzu na skrzyni korbowej i zawiera filtr oleju, wymiennik ciepła, zawory, czujniki, połączenia i pompę płynu chłodzącego. W związku z tym Hengst opiera się na całkowicie zintegrowanym systemie przekierowania płynów bez węży i rur dla niefiltrowanego oleju, czystego oleju i płynu chłodzącego. Złożony z ponad 50 części system oszczędza przestrzeń montażową i wagę, a przy minimalnym oporze przepływu przyczynia się również do oszczędności paliwa i niższej emisyjności. Dzięki temu całkowita waga odlewu uległa zmniejszeniu o 44%.

Cieszy nas ponowne zdobycie nagrody, która jest da nas niewątpliwym wyróżnieniem. Znajdujemy w niej potwierdzenie, że Hengst pozostaje jedną z wiodących firm w branży pod względem rozwoju i produkcji. – mówi Dr. Andreas Dworog, Dyrektor ds. Zaawansowanego Rozwoju, Hengst SE. – Nagroda potwierdza, że znakomicie sprawdza się strategia łączenia pod jednym dachem wiedzy o rozwoju oraz inżynierii i produkcji. Dzięki temu, we współpracy z producentami pojazdów, możemy opracowywać innowacyjne koncepcje, które są gotowe do produkcji seryjnej w krótkim czasie.

Zintegrowany moduł produkowany jest w odlewni aluminium Hengst w Nordwalde (Münsterland) - jednym z najnowocześniejszych obiektów tego typu na całym świecie. Wytwarzany w odlewni komponent w przekroju zbliżonym do siatki spełnia najbardziej rygorystyczne wymagania jakościowe w zakresie precyzji i czystości.

Źródło: Hengst Filtration

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 11 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę