Świat sportów samochodowych
VogelPrzewodnik po pit stopie
Etap I
Kierowca, przy pełnej prędkości, wjeżdża do pit lane'a. Po przekroczeniu linii odzielającej tor od boksów wciska magiczny przycisk na kierownicy, który automatycznie zwalnia bolid do prędkości 80 km/h (W GP Monaco, ze względu na dość ciasny tor, prędkość jest ograniczona do 60 km/h). Wciśnięcie ogranicznika prędkości sprawia, iż automatycznie podnosi się klapka od wlewu paliwa. Kierowcy pozostaje „jedynie" zatrzymać się dokładnie w wyznaczonym dla zespołu stanowisku serwisowym, gdzie czeka już na niego batalion mechaników. W chwili kiedy samochód się zatrzyma, kierowca wrzuca na luz, a jednocześnie trzyma nogę na pedale hamulca, aby koła podczas odkręcania były nieruchome.
Etap II
Bolid zostaje dźwignięty w górę. W tym samym czasie mechanicy odkręcają śruby, a osoba odpowiedzialna za paliwo przykłada „kosmiczną" rurę do wlewu paliwa.
Etap III
Bak bolidu jest napełniany. Koła zostają wymienione. Każdy z mechaników podnosi rękę do góry, czym sygnalizuje skończoną pracę.
Etap IV
Cztery koła są wymieniane, a bolid zostaje opuszczony. Ostatnie krople paliwa spływają do baku.
Kierowca dostaje od lolliopopa (osoby wydającej komendy kierowcy) pozwolenie na wrzucenie pierwszego biegu.
Etap V
Zakończyło się tankowanie. Bolid jest gotowy do wyjazdu.
Etap VI
Lollipop daje znak do odjazdu. W chwili gdy auto opuszcza pit stop, automatycznie opuszcza się klapka wlewu paliwa, a kierowca ponownie uruchamia przycisk limitu prędkości. Proste? Pozornie tak, ale pamiętajmy o tym, że opisywane czynności trwają jedynie 7 sekund.



