Stellantis w Europie odporny na trudne warunki rynkowe

Stellantis w Europie: odporność na trudne warunki rynkowe Stellantis

Pomimo wielu wyzwań na rynku europejskim, Stellantis wykazuje odporność i pozostaje zaangażowany w swoją długoterminową strategię. Chociaż w ostatnich miesiącach cała branża odnotowała spadek sprzedaży, dobre wyniki Stellantis w wybranych markach i w niektórych krajach podkreślają zdolność firmy do radzenia sobie w trudnych warunkach rynkowych.

  • Stellantis zamyka trzeci kwartał 2024 r., utrzymując 2. miejsce w rankingu sprzedaży na europejskim rynku i osiągając łączny udział w rynku na poziomie prawie 17,6%[1]
  • Stellantis jest numerem 1 we Francji, Włoszech i Portugalii zarówno we wrześniu, jak i w okresie od początku roku, natomiast Austria, Niemcy i Polska od początku roku odnotowują stały wzrost
  • Stellantis Pro One potwierdza swoją wiodącą pozycję na rynku samochodów dostawczych, z ponad 29% udziałem i 1% wzrostem wolumenu sprzedaży
  • Na rynku pojazdów niskoemisyjnych (LEV) Stellantis odnotowuje stały wzrost sprzedaży, ze wzrostem od początku roku sprzedaży pojazdów elektrycznych (BEV) we Francji i Wielkiej Brytanii

Stellantis zamknął trzeci kwartał roku z 17,6% udziałem w rynku w krajach UE29 (w okresie do września br.) i utrzymał mocną, drugą pozycję w europejskim rankingu sprzedaży. Marki Dodge i Jeep wypadły szczególnie dobrze, zwiększając sprzedaż w porównaniu z rokiem ubiegłym. Firma jest numerem 1 we Francji, Włoszech oraz Portugalii i to zarówno we wrześniu, jak i od początku roku.

Od początku roku Stellantis posiada 30% udział w rynku we Francji i ponad 31% we Włoszech, z pięcioma modelami plasującymi się w pierwszej dziesiątce na obu rynkach (samochody osobowe). We Francji wśród najbardziej popularnych modeli znalazły się Peugeot 208, 308, 2008, 3008 i Citroën C3, natomiast we Włoszech na liście znalazły się Fiat Panda, Lancia Ypsilon, Citroën C3, Peugeot 208 i Jeep Avenger, który również zapewnił sobie pozycję najlepiej sprzedającego się SUV-a. W Niemczech, sprzedaż wzrosła o ponad 9%, a niektóre marki odnotowały dwucyfrowy wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym, utrzymując udział w rynku na poziomie prawie 14%. Bułgaria, Chorwacja, Czechy, Irlandia, Rumunia i Słowenia również odnotowały znaczący wzrost sprzedaży.

Stellantis Pro One uplasował się na pierwszym miejscu na rynku pojazdów użytkowych z udziałem w rynku na poziomie 29% i wzrostem sprzedaży w ujęciu rok do roku na poziomie 1% oraz wzrostem w segmencie BEV. W Niemczech, wzrost był szczególnie zauważalny z uwagi na 3% wzrost udziału w rynku i wzrost sprzedaży o 25%. Sprzedaż wzrosła także w Holandii (+21%), Hiszpanii (+20%) i Portugalii (+7%), a w Austrii po raz kolejny Stellantis Pro One został liderem rynku samochodów dostawczych w zeszłym miesiącu.

Przechodzimy obecnie jeden z najtrudniejszych okresów w branży, ale Grupa Stellantis pozostaje skoncentrowana i zaangażowana w dostarczanie wartości naszym klientom. Nasze wyniki pokazują, że potrafimy się dostosować i znaleźć nowe możliwości nawet na rynku o tendencji spadkowej. Wzmocniliśmy naszą przyszłość przez udane wprowadzenie na rynek Leapmotor. Pierwsze 1 200 samochodów T03 i C10 jest w drodze do dealerów na rynkach europejskich, wspieranych przez sieć ponad 250 punktów sprzedaży gotowych na przyjęcie klientów  – powiedział Uwe Hochgeschurtz, dyrektor operacyjny Stellantis dla regionu Rozszerzonej Europy.

Na spowalniającym rynku pojazdów zelektryfikowanych, Stellantis odnotowuje stały wzrost dzięki swojej szerokiej ofercie samochodów BEV, PHEV i MHEV. Modele z napędem elektrycznym (BEV) odnotowały udział w rynku na poziomie 13% od początku roku w obszarze UE29, a we Francji wolumen sprzedaży wzrósł o ponad 34%. Model Peugeot e-208 był najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w pierwszych dziewięciu miesiącach roku. Dwucyfrowy wzrost odnotowano również w Wielkiej Brytanii, gdzie Stellantis jest wiodącym producentem elektrycznych samochodów dostawczych, a Vauxhall jest liderem w kanałach sprzedaży detalicznej i Motability.

Dział samochodów używanych Stellantis zarejestrował dwucyfrowy wzrost sprzedaży we wrześniu, z 20% wzrostem w porównaniu do 2023 roku w Europie.

[1] Dane oparte na wewnętrznych i zewnętrznych źródłach publicznych. Wstępne dane dotyczące rynku samochodów BEV.

Źródło: Stellantis

 

Tagi artykułu

autoExpert 11 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę