Stellantis rozpoczął testy platformy „HVO Aurora”
StellantisStellantis ogłosił uruchomienie HVO Aurora – innowacyjnej platformy stworzonej, by wspierać firmy w redukcji emisji CO2 dzięki stosowaniu ekologicznych paliw we flotach lekkich pojazdów użytkowych (LCV). Inicjatywę wspiera Stellantis Pro One, podmiot zajmujący się pojazdami użytkowymi. Platforma została opracowana w ramach „Star*Up”, wewnętrznego programu rozwoju Stellantis, który pozwala pracownikom zamieniać innowacyjne pomysły w rzeczywiste projekty.
Czym jest HVO Aurora?
HVO Aurora służy do monitorowania, weryfikacji i raportowania rzeczywistego zużycia hydrorafinowanego oleju roślinnego (HVO) — paliwa odnawialnego (wytwarzanego z odpadów, takich jak zużyte oleje spożywcze czy tłuszcze zwierzęce), które pomaga ograniczać emisje CO2.
W ramach projektu wprowadzamy łatwą w obsłudze platformę do monitorowania i certyfikacji, na której można rejestrować rodzaj paliwa, przebieg i zużycie. Informacje te są bezpiecznie przesyłane do chmury, a firmy zyskują w ten sposób transparentne i aktualne dane zaświadczające o rzeczywistym zużyciu paliwa niskoemisyjnego oraz uzyskanych korzyściach dla środowiska.
HVO Aurora pokazuje, jak możemy natychmiast zmniejszyć emisje „od źródła do koła”, stosując rozwiązania, które współgrają z pojazdami już używanymi przez naszych klientów — wyjaśnia Luca Marengo, dyrektor ds. produktów i innowacji w Stellantis Pro One. – W Stellantis Pro One pozostajemy zaangażowani w dostarczanie praktycznych i skalowalnych metod, dzięki którym firmy już teraz mogą zmniejszać emisje w całym cyklu życia. Ten projekt jest ważnym krokiem naprzód w budowaniu czystszej przyszłości dla mobilności w Europie.
Czas rozpocząć prezentację w Europie
Firma Stellantis wyruszyła na miesięczną europejską trasę demonstracyjną organizowaną we współpracy z SP3H, francuskim producentem specjalistycznych, inteligentnych czujników do paliw niskoemisyjnych. Dwa samochody dostawcze Stellantis (Citroën Berlingo i Fiat Professional Ducato) wyposażone w czujnik FluidBox Micro firmy SP3H ruszyły w podróż po Europie, aby zarejestrować rzeczywiste dane dotyczące zużycia paliwa.
Zadanie jest proste: pokazać, że czystsze, identyfikowalne paliwa mogą być stosowane w obecnych pojazdach – bez zmian we flotach lub infrastrukturze – i oferować praktyczny, komplementarny sposób na zmniejszenie emisji CO2 w całym łańcuchu „od źródła do koła”.
W trakcie podróży pojazdów przez kilka krajów europejskich platforma SP3H FluidBOX będzie przesyłać rzeczywiste dane potwierdzające zużycie HVO i dotyczące szacowanych oszczędności związanych z emisją CO2.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Dodatkowa droga ku czystszej mobilności
Prezentacja ta udowadnia, że czystsza mobilność nie opiera się na jednym rozwiązaniu. Dzięki wbudowanym czujnikom, certyfikującym stosowanie paliw niskoemisyjnych, HVO Aurora stanowi natychmiastową, niezawodną i dostępną opcję uzupełniającą, która pomaga ograniczyć emisje CO2, zwłaszcza we flotach samochodów dostawczych.
Dobre wieści dla obecnych klientów
Wszystkie samochody osobowe i lekkie pojazdy użytkowe dostępne w aktualnej ofercie Stellantis są już w pełni kompatybilne z olejem napędowym HVO (norma paliwowa EN15940). Wiele jeżdżących dziś po drogach pojazdów z silnikiem diesla spełniających normy Euro 5 i Euro 6 również może korzystać z tego paliwa bez dodatkowych modyfikacji.
Praktyczny sposób na ograniczenie emisji już dziś
Firmy szukają rozwiązań, które od razu pozwolą im zmniejszyć wpływ na środowisko. HVO Aurora pomaga w tej transformacji, umożliwia flotom monitorowanie i certyfikowanie wykorzystania odnawialnego paliwa HVO w istniejących pojazdach. Proponuje prostą i przynoszącą błyskawiczne skutki metodę na zmniejszenie emisji bez przekształcania schematów operacyjnych i modyfikowania infrastruktury.
Źródło: Stellantis








