Stellantis Pro One z rekordowym udziałem w rynku na Bliskim Wschodzie i w Afryce
Umacniając swoją pozycję lidera w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki drugi kwartał z rzędu, ofensywa pojazdów użytkowych Stellantis Pro One przyniosła doskonałe wyniki w pierwszym kwartale 2024 r., odpowiadając za jedną trzecią przychodów netto odnotowanych przez Stellantis.
- Stellantis Pro One zajmuje pierwsze miejsce z rekordowym udziałem w rynku na poziomie 26% na Bliskim Wschodzie i w Afryce, dzięki świetnym wynikom marki FIAT Professional w Algierii
- Umacnia pozycję lidera rynku w Europie 30 i Ameryce Południowej
- Ameryka Północna odgrywa kluczową rolę w sukcesie Pro One; marka Ram tworzy nowy dział pojazdów użytkowych
- Stellantis Pro One jest na dobrej drodze, aby osiągnąć cel założony w planie Dare Forward 2030, polegający na zdobyciu pozycji światowego lidera do 2027 roku
Osiągnięte wyniki podkreślają siłę Stellantis Pro One na rynku globalnym i wspierają jej dążenie do zdobycia pozycji globalnego lidera w sektorze pojazdów użytkowych do 2027 r., realizując w ten sposób cele planu strategicznego Dare Forward 2030.
W pierwszym kwartale 2024 roku, udział w rynku Stellantis Pro One w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki osiągnął 26%. Ponadto, Stellantis Pro One nadal zajmuje pierwsze miejsce zarówno w Europie 30, jak i w Ameryce Południowej. Pod względem sprzedaży pojazdów elektrycznych (BEV) w Europie 30 w pierwszym kwartale, Pro One zajmuje pierwsze miejsce z udziałem w rynku na poziomie 33%, a marka Peugeot jest liderem w całym regionie.
– Wyniki sprzedaży pojazdów użytkowych w pierwszym kwartale 2024 r. potwierdzają słuszność naszej strategii Stellantis Pro One – powiedział Xavier Peugeot, starszy wiceprezes Stellantis Commercial Vehicles Business. – Entuzjastyczne przyjęcie naszej nowej gamy modeli samochodów dostawczych, w połączeniu z nowymi usługami połączonymi i konkretną ofertą samochodów dostawczych z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe, potwierdzają, że Stellantis to najlepszy wybór dla profesjonalistów.
Najważniejsze wyniki na poziomie regionalnym to:
Europa 30:
- Utrzymanie pozycji lidera w segmencie pojazdów użytkowych z udziałem w rynku na poziomie 30% (ICE + BEV)
- Utrzymanie pozycji lidera w segmencie BEV z 33% z udziałem w rynku; marka Peugeot zajmuje pierwsze miejsce
- Nr 1 we Francji i Hiszpanii; Nr 1 we Włoszech, gdzie marka FIAT Professional jest liderem rynku; Nr 1 w Niemczech z udziałem w rynku wyższym o 3,6 punktu procentowego w porównaniu z pierwszym kwartałem 2023 r.
- Pozycja lidera w segmencie pojazdów typu BEV w Polsce, Belgii i Portugalii oraz w Holandii, gdzie łączny udział w rynku wzrósł o 2,7 punktu procentowego
- Zwiększenie w ciągu roku własnej produkcji pojazdów zasilanych wodorowymi ogniwami paliwowymi zarówno w odniesieniu do średnich, jak i dużych samochodów dostawczych odpowiednio w Hordain (Francja) i Gliwicach (Polska) spowoduje zwiększenie oferty napędów wodorowych Pro One firmy i pomoże umocnić pozycję Stellantis jako niekwestionowanego lidera na europejskim rynku pojazdów użytkowych.
Bliski Wschód i Afryka:
- Drugi kwartał z rzędu Stellantis Pro One osiągnął pozycję numer 1 w regionie Bliskiego Wschodu i Afryki
- Wsparty dobrymi wynikamii marki FIAT Professional w Algierii, Stellantis osiąga pozycję lidera w regionie, stając się numerem 1 w kategorii lekkich samochodów dostawczych (LCV) z 26% udziałem w rynku, co stanowi wzrost o 7,5 punktu procentowego w porównaniu z I kwartałem 2023 r.
- Ponad 60% wzrost wolumenu sprzedaży napędzany przez Algierię, Turcję i kraje GCC (Arabia Saudyjska, Kuwejt, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Katar, Bahrajn i Oman).
- Stellantis utrzymał pozycję numer 1 w Turcji, Izraelu oraz zamorskich departamentach i regionach Francji.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Ameryka Północna:
- Ram utrzymuje trzecią pozycję w regionie
Nowe ciężarówki Ram: dostępny jest już Ram 1500 2025 z mocniejszym, oszczędniejszym silnikiem Hurricane Twin Turbo; Ram 1500 Tradesman 2025 dostosowany do potrzeb klientów flotowych; oraz Ram 1500 RHO z 540-konnym silnikiem Hurricane H/O
- W marcu marka Ram ogłosiła powstanie nowego działu pojazdów użytkowych Ram Professional, oferującego klientom wartościowe i kompleksowe rozwiązania w zakresie mobilności.
Ameryka Południowa:
- Lider w segmencie LCV z udziałem w rynku na poziomie 31,5%, co stanowi wzrost w porównaniu do 1. kwartału 2023 r., gdy udział ten wynosił 26,6%
- Lider rynku sprzedaży samochodów dostawczych i pickupów w regionie, z udziałem odpowiednio 37,7% i 36,5%.
- FIAT Professional jest wiodącą marką LCV w regionie z 23,1% udziałem w porównaniu z 19,9% w 1. kwartale 23 r.; Strada jest „najlepiej sprzedającym się” lekkim samochodem dostawczym w regionie, z udziałem w rynku wynoszącym 13,8%, w porównaniu z 11,5% w I kwartale 2023 r.
- Ram Rampage numer 2 w Brazylii (pickup segmentu C) z 23% udziałem w rynku.
Indie i Azja-Pacyfik:
- Sprzedaż detaliczna lekkich samochodów dostawczych Peugeot wzrosła o 50% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2023 r.
Dzięki dobrym wynikom marki w Australii, wyniki sprzedaży FIAT Professional wzrosły o 8% w odniesieniu rok do roku
Na rynku australijskim Ram pozostaje marką numer 1 w segmencie pickupów o masie powyżej 1 tony.
Źródło: Stellantis Pro One