Sprzedaż aut Volkswagena. Lekki spadek zainteresowania

30.7.2015

Łącznie od stycznia do czerwca tego roku na całym świecie dostarczono klientom 5,04 miliona samochodów niemieckiego producenta.

W pierwszym półroczu tego roku sprzedano 5,04 miliona samochodów Volkswagena. W porównaniu z tym samym okresem zeszłego roku, jest to spadek o 0,5%. Sam czerwiec okazał się dość trudny, ponieważ do klientów dostarczono 840.400 aut, czyli o 4,3% mniej niż w czerwcu 2014.

- Marki koncernu Volkswagen w pierwszym półroczu rozwijały się pozytywnie, mimo że sytuacja na niektórych rynkach okazała się trudna. Oprócz Ameryki Południowej i Rosji należał do nich także rynek chiński, który od początku roku stale się kurczył, w samym czerwcu, po raz pierwszy od wielu lat, zanotował spadek. Aktualne zmiany w Chinach dotknęły także markę Volkswagen Samochody Osobowe, tamtejszego lidera - komentuje członek zarządu ds. sprzedaży i marketingu koncernu Volkswagen – Christian Klingler.

W całej Europie marki koncernu w większości odnotowały znaczne wzrosty dostarczając klientom łącznie 2,11 miliona pojazdów (2014 r.: 2,04 mln; +3,7%). W Europie Zachodniej (bez Niemiec) nowe pojazdy odebrało 1,14 miliona klientów (2014 r.: 1,07 mln). Oznacza to wzrost o 6,9%. Na niemieckim rynku sprzedano 668.300 samochodów (2014 r.: 626.100; +6,7%). W regionie Europy Środkowej i Wschodniej koncern sprzedał do końca czerwca 304.000 pojazdów (2014 r.: 343.900; -11,6%). Spośród nich 84.300 aut (2014 r.: 142.600; -40,9%) znalazło zbyt w samej Rosji, w której nadal utrzymuje się bardzo trudna sytuacja.

W Ameryce Północnej od stycznia do czerwca odnotowano wzrost w wysokości 6,0% i sprzedano 451.200 samochodów (2014 r.: 425.900). Spośród nich 295.000 (2014 r.: 288.000; +2,4%) przypadło na USA. W regionie Ameryki Południowej, który nadal stanowi duże wyzwanie pod względem sprzedaży, koncern Volkswagen wydał klientom w tym czasie 297.300 aut (2014 r.: 383.700; -22,2%). W samej Brazylii sprzedano spośród nich 211.800 pojazdów (2014 r.: 301.000; -29,6%).

Z powodu spadku sprzedaży aut marki Volkswagen na chińskim rynku w regionie Azji i Pacyfiku koncern dostarczył klientom w pierwszym półroczu 1,94 miliona samochodów (2014 r.: 2,00 mln; -3,0%). Na Chiny, jako największy pojedynczy rynek tego regionu, przypadło z tej liczby 1,74 miliona aut (2014 r.: 1,81 mln; -3,9%).

Źródło: Volkswagen, Mototarget

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę