Spotawheel nawiązało współpracę z Autotesto
Teraz można nie tylko kupić, ale i sprzedać samochód bez wychodzenia z domu.
Spotawheel, innowacyjna platforma e-commerce zajmująca się sprzedażą i odkupem samochodów używanych, wyszła naprzeciw oczekiwaniom klientów, którzy planują sprzedać swój samochód. Dzięki współpracy z Autotesto, sieci niezależnych ekspertów motoryzacyjnych, w ofercie pojawiła się możliwość przeprowadzenia inspekcji auta przed sprzedażą w dogodnym miejscu i terminie. Kooperacja obu firm rozpoczęła się w lutym, a obecnie zakres oferowanych usług obejmuje teren całego kraju.
W każdym miesiącu do Spotawheel trafia kilka tysięcy klientów, którzy chcą sprzedać swój samochód. Firma przeprowadza obowiązkową inspekcję każdego pojazdu, która opiera się na szczegółowym przeglądzie pod kątem technicznym (wycieki, zużycie poszczególnych podzespołów oraz pełna historia pojazdu). Tylko 5% samochodów oferowanych na rynku wtórnym spełnia rygorystyczne kryteria marki.
Jednym z wyzwań, jakie postawił przed sobą dealer, było zwiększenie dotychczasowej liczby dostępnych punktów, w których taka inspekcja jest możliwa. Dzięki współpracy z Autotesto, firmie zajmującej się szczegółowym sprawdzaniem samochodów używanych, klienci Spotawheel mogą umówić taką usługę w dowolnym miejscu i terminie. Cały proces inspekcji oraz procedura kontroli samochodu prowadzona jest zgodnie ze standardami Spotawheel.
– Zależało nam na zaoferowaniu naszym klientom jak najprostszego i bezproblemowego sposobu sprawdzenia auta przed sprzedażą. Spotawheel posiada w tej chwili siedem własnych punktów inspekcji samochodów. Dzięki nawiązaniu współpracy z Autotesto w tej chwili możemy zaproponować właścicielom sprawdzenie auta w dowolnie wskazanym miejscu i czasie. Pomimo tego, że nasza współpraca trwa od niedawna, pozytywne jej efekty były widoczne niemal od razu i przyczyniły się do wzrostu wskaźników sprawdzonych i zakupionych przez nas aut – przyznaje Radosław Grzela, General Manager Spotawheel w Polsce.
Nowe technologie wspólnym mianownikiem dla obu firm
Tym, co łączy Autotesto i Spotawheel, jest skoncentrowanie na nowych technologiach. Obie firmy podstawy swojego działania opierają na nowoczesnych i zaawansowanych rozwiązaniach, łączących w sobie big data oraz mechanizmy sztucznej inteligencji. Spotawheel opracowało autorską procedurę inspekcji pojazdów, a na podstawie dostępnych danych i parametrów tworzone są algorytmy, dzięki którym firma może zaproponować klientom najkorzystniejszą cenę za samochód, będącą wypadkową stanu auta, popytu na rynku oraz aktualnej sytuacji ekonomicznej. Dzięki m.in. takim rozwiązaniom cyfrowym proces sprzedaży jest transparentny i bezproblemowy.
Autotesto dysponuje siecią ponad 250 ekspertów w całej Polsce. Samochód weryfikowany jest m.in. pod kątem wizualnym, eksploatacyjnym oraz możliwych uszkodzeń. Wynikiem każdorazowej usługi jest powstanie szczegółowego raportu z inspekcji, który klient otrzymuje maksymalnie do 48 godzin od momentu przyjęcia realizacji. Zawarte w nim informacje dotyczą m.in. stanu karoserii, szyb, oświetlenia, kół i ogumienia, komory silnika oraz podwozia. Eksperci weryfikują wiarygodność dostarczonej do wglądu dokumentacji oraz to, czy jest kompletna. Na jej bazie uzupełniane są podstawowe informacje o pojeździe, a wszelkie braki i uwagi są odpowiednio odnotowywane.
W raporcie znajdują się dane dotyczące stanu wyposażenia oraz wnętrza pojazdu. Rzeczoznawcy oceniają m.in. stan tapicerki, określają wszelkie zniszczenia, zabrudzenia, przypalenia i inne wady. Weryfikują stan elementów plastikowych, metalowych i drewnianych. Auto zostaje poddane badaniu diagnostycznemu wykonywanemu za pomocą komputera. Autotesto zapewnia wsparcie doświadczonych rzeczoznawców, dokumentację fotograficzną pojazdu, profesjonalne zaplecze techniczne, dzięki któremu jest w stanie dokładnie sprawdzić samochód oraz szybką realizację usługi.
– Bardzo cieszę się, że możemy współpracować z tak wymagającym kontrahentem jak Spotawheel. Misją Autotesto jest dostarczenie pełnej i rzetelnej informacji o stanie auta przed zakupem. Firma Spotawheel wybierając nas jako Partnera do weryfikacji samochodów przed zakupem wysyła do rynku jasny sygnał, że do jej sieci sprzedaży trafią tylko sprawdzone pojazdy spełniające rygorystyczne kryteria. 10 letnie doświadczenie, nasza elastyczność i prężność w działaniu wspomagana nowymi technologiami pozwala nam z powodzeniem konkurować na rynku B2B z największymi europejskimi sieciami rzeczoznawców. Zaawansowane procesy logistyczne pozwalają nam na wykonanie oględzin każdego wskazanego auta na terenie Polski nawet w 24h. To z kolei pozwala znacznie zwiększyć możliwości zakupowe firmy Spotawheel – stwierdza Grzegorz Łoboda, współwłaściciel Autotesto.
Współpraca między Spotawheel a Autotesto rozpoczęła się w lutym 2022, a już marcu odbyły się pierwsze testowe inspekcje. Obecnie zasięg usług oferowanych przez firmy został poszerzony i obejmuje teren całego kraju.
Spotawheel to dealer oraz innowacyjna platforma e-commerce zajmująca się sprzedażą samochodów używanych. Firma rozpoczęła działalność w Polsce w 2019 roku. Zajmuje pierwsze miejsce w rankingu najszybciej rozwijających się firm na rynku aut używanych w Europie i 39. pozycję wśród 1000 najszybciej rosnących przedsiębiorstw na naszym kontynencie.
Źródło: Walk PR/Spotawheel/Autotesto