Skraplacz Delphi nominowany do nagrody 2012 PACE™

14.3.2012

Opracowany przez Delphi, innowacyjny, skraplacz oparty na technologii rurki zwijanej został nominowany do przyznawanej przez Automotive News nagrody PACETM za rok 2012. Wykonany w rewolucyjnej technologii rurki zwijanej skraplacz MFTC oferuje lepsze parametry wymiany ciepła, wyższą trwałość i większą wydajność w procesie produkcji niż konwencjonalne skraplacze, w których stosuje się rurkę wyciskaną.

„Jesteśmy zaszczyceni uznaniem przemysłu motoryzacyjnego, które przejawia się w postaci nominacji do przyznawanej przez Automotive News nagrody PACETM", stwierdził Dave Kauppila, dyrektor ds. konstrukcji i technologii w Delphi Thermal Systems. „Ta nominacja oznacza, że firma Delphi zostaje doceniona za wielkie kroki poczynione w działaniu na rzecz pokonywania historycznych wyzwań związanych z produkcją skraplaczy, przy jednoczesnym spełnianiu wymagań klientów dotyczących wysokiej jakości i wysokiego poziomu wydajności".

Opracowany przez globalny zespól Delphi innowacyjny skraplacz MFTC został po raz pierwszy wprowadzony do produkcji w 2007 roku. Masowa produkcja, tej opatentowanej technologii, rozpoczęła się w 2011 roku.

„Nowy skraplacz MFTC rozwiązuje problemy, z jakimi przemysł borykał się od dawna: jak wyprodukować lekki, odporny na korozję produkt, charakteryzujący się znakomitymi właściwościami wymiany ciepła, który w dodatku będzie nadal przystępny cenowo", stwierdził Andrzej Krupa, dyrektor techniczny w zakładzie Delphi Thermal w Ostrowie Wielkopolskim. „Odpowiedzią jest opracowana przez Delphi technologia MFTC".

Nowa technologia stosowana w skraplaczach pozwala producentom na skorzystanie z większej oferty materiałów do produkcji bardziej niezawodnych, lekkich, odpornych na korozję skraplaczy, charakteryzujących się lepszymi właściwościami termalnymi. Ulepszona konstrukcja skutkuje mniejszym spadkiem ciśnienia czynnika chłodzącego i lepszymi właściwościami przewodzenia ciepła przez ten lekki i kompaktowy skraplacz. Dla klientów oznacza to poprawę ekonomiki spalania , redukcję hałasu i wibracji podczas jazdy samochodem.

Kluczem jest wydajność cieplna

Skraplacz MFTC Delphi do odprowadzania ciepła wykorzystuje równoległe, podobne do kanałów rurki. Kanały te zostały utworzone poprzez kilkukrotne zginania paska metalu. Poprzez zastąpienie rurek wyciskanych rurkami zwijanymi, nowe skraplacze mogą być produkowane znacznie szybciej niż tradycyjne urządzenia, przy wyeliminowaniu kosztownych etapów produkcji i oszczędzając cenne zasoby.

„Produkcja rurek wyciskanych to bardzo skomplikowany proces, wymagający użycia specjalistycznego sprzętu i szczegółowej wiedzy na temat zachowania się materiałów. Nawet wtedy trudno jest zapobiec powstawaniu niezgodności i trudno jest je wykryć," dodał A. Krupa. „Opracowując technologie, która eliminuje konieczność stosowania rurek wyciskanych, dramatycznie uprościliśmy proces produkcyjny. Nowa konstrukcja umożliwia uzyskanie jednolitej, wysokiej jakości produkcji, redukuje liczbę dostawców, zmniejsza liczbę niezbędnych zapasów i skraca czas produkcji. Delphi może teraz produkować lepiej działający skraplacz przy niższych kosztach i podwyższonej jakości".

Cześć sukcesu zawdzięcza Delphi metodologii Six Sigma, służącej do wprowadzania usprawnień jakościowych i ulepszeń dotyczących niezawodności - osiągając najwyższą niezawodność skraplaczy w historii Delphi Thermal Systems.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę