Pomoc na parkingu – Parking ECU ZF Aftermarket
Aktualnie, już na etapie projektowania systemów ADAS, wiele firm zmierza do tego, by tworzona jednostka sterująca była skalowalna elektronicznie i łatwa w obsłudze podczas procesów kalibracji. Warto zaznaczyć, że oprogramowanie tego rodzaju korzysta z różnych kamer i czujników utradźwiękowych – suma ich pomiarów jest gwarantem bezpiecznego użytkowania pojazdu.
Elastyczna architektura modułu Parking ECU firmy ZF umożliwia przyszłą rozbudowę programu o funkcje jazdy na poziomie 4, a także:
- kompatybilność ze wspomaganiem parkowania (APA),
- z automatycznym parkowaniem,
- z zapamiętywaniem (AMP)
- i ze zdalnym wspomaganiem parkowania (RPA).
Podczas gdy funkcje te są zwykle dostępne w pojazdach wyższej klasy, ekonomiczny moduł Parking ECU może być używany jako pomost do droższych systemów, jednocześnie czyniąc automatyczne parkowanie przystępnym cenowo i dostępnym dla większej liczby kierowców.
Moduł jest już produkowany w Chinach przez firmę Zeekr od września 2023 r., a Europa i inne regiony mają dołączyć do „linii produkcyjnej” w 2024 r. Tym samym Parking ECU, oprócz atrakcyjnej ceny, zawiera wiele funkcji wspomagających pracę kierowcy i jest łatwy do sprawdzenia przez narzędzia do kalibracji systemu ADAS.