Polska załoga jadąca Mercedesem w rajdzie Monte Carlo Historique celebruje 125 lat od opatentowania samochodu

Mercedes-Benz wystawia w rajdzie Monte Carlo Historique swój team. W białym coupe W123 jedzie Grzegorz Baran, uczestnik tegorocznego rajdu Dakar. Start ten związany jest rocznicą odebrania przez Carla Benza patentu na samochód.
Na Placu Teatralnym, wśród niemal setki klasycznych samochodów, swoim białym kolorem i rocznicowym oklejeniem wyróżniał się Mercedes 280 CE z 1977 r. Jest to jeden z kilku historycznych modeli Mercedesa, które kiedyś startowały w głównym rajdzie Monte Carlo i dziś mogą pojechać w jego historycznym odpowiedniku.
Za kierownicą Mercedesa zasiadł Grzegorz Baran, który ledwie tydzień wcześniej wrócił z rajdu Dakar. Do Monte Carlo popilotuje go Marcin Wydra. „Trochę się śmieję, że dla mnie jest to powrót do przeszłości. Kiedyś jeździłem na taksówce modelami W115 i W123, a dziś mogę zasiąść w coupe W123 i połączyć przeszłość z moją największa pasją, czyli sportami motorowymi. Moim celem jest osiągnąć metę rajdu, a miejsce samo się znajdzie" - mówi Grzegorz Baran, który debiutuje w Monte Carlo Historique.
Mercedes W123 Coupe został przygotowany do rajdu w firmie Auto Partner J. i A. Garcarek - w autoryzowanym punkcie sprzedaży i serwisu Mercedes-Benz w Ociążu, koło Kalisza. Andrzej Garcarek, współwłaściciel stacji, który nadzorował prace nad samochodem mówi: Przed rajdem wymieniliśmy wszystkie te elementy, które będą najbardziej obciążone na trasie liczącej ponad 7 tys. km, jakie ten samochód ma do pokonania w ciągu najbliższego tygodnia. W aucie mamy więc m.in. nowe hamulce, łożyska, układ wydechowy. 280-tka po wizycie u nas pali teraz „na dotyk". Nie mieliśmy za to wiele pracy, jeżeli chodzi o wygląd samochodu. Mimo 34 lat, jest to świetnie zachowany egzemplarz Mercedesa."
Start Mercedesa w rajdzie pokrywa się z wyjątkową rocznicą - 29 lutego mija dokładnie 125 lat od momentu kiedy Carl Benz otrzymał z Niemieckiego Urzędu Patentowego patent numer 37435 na swojego trójkołowca.
Rajd Monte Carlo jest najstarszym kontynuowanym cyklicznie rajdem samochodowym na świecie. Jego pierwsza edycja zorganizowana została w roku 1911 przez Alberta I, księcia Monako. Od 14 lat organizowana jest równolegle edycja przeznaczona dla samochodów zabytkowych. Wziąć w nim udział mogą jedynie samochody wyprodukowane przed końcem 1980 roku i tylko te modele, które brały udział w edycjach Rajdu Monte Carlo w latach 1955-1980. W tym roku trasa rajdu rozpoczyna się w pięciu różnych miastach. Obok Warszawy - która była miejscem startu Rajdu Monte Carlo w latach 60. i 70. - są to Marrakesz, Glasgow oraz Barcelona i Reims. Impreza zaczęła się 26. stycznia w Merrekeszu, zaś zakończy się 2. lutego w Monte Carlo. W tegorocznej edycji bierze udział 327 załóg, z czego aż 98 rozpoczęło trasę z Placu Teatralnego w Warszawie.
Dodatkowe informacje: www.media.daimler.com



