Nowe części zawieszenia i układu kierowniczego od Delphi
Delphi Product & Service Solutions wprowadza do oferty 175 nowych części zawieszenia i układu kierowniczego, by pokryć wzrastające na rynku zapotrzebowanie na elementy zamienne o jakości części produkowanych na pierwszy montaż (OE).
Najnowsze rozszerzenie jest kolejnym po 400 numerach części układu kierowniczego wprowadzonych do oferty w 2016 r. Aktualnie oferta Delphi dedykowana zawieszeniu i układom kierowniczym obejmuje ponad 24 500 zastosowań i stanowi ponad 90% europejskiego parku pojazdów. W tym roku firma Delphi planuje dalszy rozwój oferty, poprzez wprowadzenie ponad 450 dodatkowych numerów części.
- Jednym z naszych zobowiązań jest stałe rozszerzanie oferty dedykowanej zawieszeniu i układom kierowniczym - komentuje Alex Ashmore, prezes Delphi Product & Service Solutions. - Wskazywane przez nas liczby stanowią dowód naszych działań. Ponad to czego nie da się zauważyć na zewnątrz, to ogrom pracy, jaki wiąże się z opracowaniem tych części „od kuchni”. Nowe części, tak samo jak nasze części o kluczowym znaczeniu dla bezpieczeństwa, przechodzą rygorystyczne testy kontroli. Wszystko po to, by upewnić się, że ich wytrzymałość dorównuje częściom OE. Proces ten trwa wiele miesięcy i nie przeprowadzamy go w pośpiechu.
W przypadku każdej części układu kierowniczego inżynierowie Delphi prowadzą analizę wymiarową w celu zapewnienia zgodności geometrycznej z częściami OE i częściami zamiennymi, jak również ścisłą analizę składu chemicznego i właściwości mechanicznych użytych materiałów. Dla każdej z części przeprowadza się oddzielne testy w celu odtworzenia tych samych obciążeń, które będą oddziaływać na część w realnych warunkach drogowych.
- Weźmy dla przykładu łączniki stabilizatora - dodaje Ashmore. - Przeprowadzamy próby zmęczeniowe na wyrywanie/wyciąganie w celu odzwierciedlenia sił, jakie oddziałują na tą część w trakcie jazdy. Pracując z dużą częstotliwością, urządzenia testujące symulują warunki drogowe, testując część w tysiącach cykli do chwili wystąpienia awarii. Tak samo jest w przypadku wahaczy. Sprawdzamy siły działające we wszystkich kierunkach jednocześnie w celu odtworzenia przechyłów bocznych, sił wynikających z przyspieszania i hamowania oraz odtworzenia ruchu góra-dół. Wahacze Delphi muszą działać i sprawować się równie dobrze co części OE.
Rozszerzona linia obejmuje kluczowe części układu kierowniczego, takie jak wahacze, wewnętrzne i zewnętrzne drążki kierownicze, łączniki stabilizatora, tuleje metalowo-gumowe, sworznie wahaczy itp. przeznaczone dla ponad 1000 zastosowań (producent/model/silnik/wielkość silnika). Do powyższego zaliczają się popularne modele, takie jak: Citroen C4 Picasso II (2013>), Ford Transit (2012>), Hyundai i40 (2011>), Mini Cooper One (2010>), Peugeot 308 II (2014>), Range Rover Sport (2013>), Renault Clio (2012>), Vauxhall Mokka (2012>).
Listę ostatnich nowości w ofercie układu kierowniczego można znaleźć w TecDoc, gdzie Delphi jest certyfikowanym dostawcą danych “Klasy A”, jak również w internetowym katalogu Delphi.
Źródło: Delphi