Nowa rodzina silników w Jaguar Land Rover

Ingenium to całkowicie nowa rodzina silników. Wszystkie jednostki są lekkie, kompaktowe oraz mają bardzo niską emisję spalin. W skład palety wchodzą turbodiesle oraz jednostki benzynowe z doładowaniem. Każda z nich jest niezwykle wydajna oraz oferuje poziom osiągów oczekiwany przez klientów.
Jednolita i konfigurowalna bazowa architektura silników Diesla i benzynowych umożliwia szybszy rozwój oraz wprowadzanie modyfikacji i zmian do produkcji a tym samym szybszy rozwój projektów wchodzących na rynek.
Zaprojektowane przez inżynierów Jaguar Land Rover jednostki wejdą do produkcji na początku 2015 roku w całkowicie nowej fabryce w Wolverhampton (UK).
Waga jednostek została zmniejszona nawet o 80 kg względem obecnie używanych jednostek napędowych. Seria Ingenium wykorzystuje całą serię patentów dla maksymalizacji wydajności, osiągów oraz redukcji emisji CO2.
Zaprojektowane do współpracy z manualnymi oraz automatycznymi skrzyniami biegów. Jednostki mają być również stosowane w rozwiązaniach hybrydowych.
Modułowa konstrukcja nowych jednostek napędowych umożliwia dzielenie wielu komponentów między jednostkami diesla oraz benzynowymi. Rozwiązanie to podnosi jakość pojedynczych komponentów, jest efektywne kosztowo oraz ułatwia proces produkcji, co przekłada się również na przyspieszenie wdrażania nowych rozwiązań do samochodów produkcyjnych.
- Klienci na całym świecie oczekują coraz to nowszych, bardziej czystych i wydajnych rozwiązań. Ingenium idealnie sprawdzi się w samochodach terenowych oraz sportowych, gdzie ponadprzeciętne właściwości jednostki napędowej są koniecznością. Ta seria silników przenosi nas na zupełnie inny poziom - mówi dr olfgang Ziebart, dyrektor Działu Inżynieryjnego Jaguar Land Rover. - Tworzenie i produkcja własnych jednostek napędowych zwiększa naszą elastyczność oraz zdolność reakcji na zmiany legislacyjne, technologiczne zapoczątkowane przez konkurencję. Rozwiązanie to znacznie ułatwi nam wyznaczenie nowych trendów w zakresie produkcji jednostek napędowych przyszłości. Wierzymy, że dzięki nowemu konceptowi uda nam się pogodzić konflikt wysokiej emisji spalin oraz osiągów wymaganych w samochodach wysokiej klasy, jakimi są produkty Jaguar Land Rover.
Pierwsza jednostka napędowa z serii Ingenium to 2.0 Litra diesel znany z oznaczenia AJ200D. Silnik ma ograniczone tarcie aż o 17% względem obecne odpowiednika. Parametr ten ma wpływ na wydajność jednostki, ale również sprawia, że silnik ten ma jedną z najlepszych elastyczności I szybkości reakcji wśród jednostek dostępnych na rynku.
Ingenium to sześć kluczowych rozwiązań technologicznych, które znacząco wpływają na zwiększone osiągi, niezwykłą wydajność oraz znacząco zredukowane tarcia wewnętrzne:
1. Łożyskowanie wałków rozrządu oraz wyrównoważających.
2. Komputerowo kontrolowane pompy oleju, które oszczędzają energię oraz dbają o dostarczenie optymalnej ilości oleju przy każdej prędkości obrotowej silnika oraz temperaturze jego pracy.
3. Komputerowo kontrolowane pompy wodne optymalizujące przepływ chłodziwa przez jednostkę dbające o optymalizację pracy silnika zależnie od temperatury, prędkości obrotowej oraz obciążenia jednostki. Obieg rozdzielony jest na dwa niezależne kanały, dzięki czemu w zimne dni nagrzewanie jednostki jest znacznie szybsze a co za tym idzie obniżona jest emisja spalin a silnik nagrzewa się szybciej, dzięki czemu również pasażerowie wcześniej mogą cieszyć się ciepłym powietrzem wewnątrz kabiny w zimowe dni.
4. Uproszczony system zaworów skonstruowany w formie modułowej.
5. Wały korbowe odsunięte od centralnej części bloku silnika.
6. Elektronicznie kontrolowane dysze chłodzące z opcją wyłączenia dla szybszego nagrzewania jednostki.
Wszystkie jednostki serii Ingenium wyposażone zostaną w zaawansowane, wysoko wydajne turbosprężarki, centralny bezpośredni wysokociśnieniowy wtrysk paliwa, zmienne czasy otwarcia zaworów oraz technologię start-stop.






