NGK dostawcą świec do Mercedesa A45 AMG

Swoją potężną siłą 360 KM (265 kW) ten 2-litrowy, benzynowy silnik A 45 AMG nie tylko ustanowił nowy rekord dla samochodów kompaktowych, ale także wynikiem 133 kW/181 KM na litr przewyższył nawet 8- i 12-cylindrowe modele AMG. Prędkość 100 km/h samochód ten osiąga w zaledwie 4,6 sekundy, a jego ograniczona elektronicznie maksymalna możliwa prędkość wynosi 250 km/h.
Zapłon tego imponującego silnika następuje dzięki świecy typu SILZKFR8B7S, dostarczanej na wyposażenie oryginalne przez firmę NGK i wyprodukowanej przy użyciu najnowszych technologii. Świeca ta charakteryzuje się długim i wąskim gwintem M12 z tzw. Długim Izolatorem, czyli izolatorem wydłużonym o kilka milimetrów oraz końcówką z połączeniem kubkowym, która zastąpiła tradycyjną końcówkę SAE. Ten typ końcówki, wprowadzony przez NGK w 2011 r., stał się standardem dla niemieckich producentów samochodów, ponieważ doskonale zapobiega niekontrolowanym przepływom ładunków elektrycznych po izolatorze świecy w najmocniejszych silnikach ich samochodów, które potrzebują bardzo wysokiego napięcia zapłonowego.
Z kolei izolator jest wykonany z ceramiki o wyjątkowych właściwościach izolacyjnych, a jego końcówka rozgrzewa się błyskawicznie, co znacznie zwiększa możliwości startu zimnego silnika. Elektroda świecy SILZKFR8B7S również jest skonstruowana według najnowocześniejszych technologii. Cienka - zaledwie 0,8-milimetrowa, elektroda środkowa z końcówką ze stopu irydu jest niezwykle odporna na zużycie, nawet przy bardzo wysokich poziomach napięcia zapłonowego i temperatury spalania.
Natomiast w konstrukcji elektrody masy firma NGK użyła Kwadratowej Elektrody Platynowej (SPE - Square Platinum Electrode), która posiada zwężone brzegi i laserowo przyspawaną platynową płytkę. Zastosowanie metalu szlachetnego zapewnia tutaj najwyższą odporność na korozję, a specyficzny kształt elektrody zapewnia łatwy dostęp mieszanki powietrzno-paliwowej i optymalne rozprzestrzenianie się płomienia. Co więcej, elektroda masy jest przyspawana w kierunku nacięć gwintu, co gwarantuje prawidłowe umieszczenie w komorze spalania. Natomiast miedziany rdzeń elektrody masy składa się z trzech warstw, co z kolei znacznie zwiększa jej zdolności przewodzenia ciepła.
Bliższych informacji na temat sprzedaży produktów NGK udzielają importerzy i dystrybutorzy - adresy na stronie www.ngkntk.pl.



