Nauka zawodu w rzeczywistości VR

DRiV – Tenneco
3.6.2022

Technologia VR wkracza do naszej rzeczywistości. 27 maja w fabryce firmy Tenneco w Gliwicach odbyła się prezentacja zaawansowanej platformy VR ProfiAuto Wirtualny Warsztat. Umożliwia ona przeprowadzanie wybranych napraw w wirtualnej rzeczywistości. Jest na tyle zaawansowana, że może być wykorzystywana zarówno w celach szkoleniowych, jak też do weryfikacji wiedzy.

ProfiAuto Wirtualny Warsztat to oprogramowanie komputerowe na bazie technologii VR, które pozwala przyszłym mechanikom na naukę i sprawdzenie swoich umiejętności w modelowym, wirtualnym warsztacie samochodowym. Podczas prezentacji dostępne były procedury wymiany tarcz i klocków hamulcowych, akumulatora czy amortyzatorów. Platforma umożliwia realizację wielu scenariuszy – od najłatwiejszych prowadzących krok po kroku, przez wymianę danego komponentu, aż po wersję dla doświadczonych użytkowników.

VR w Gliwicach

Prezentacja programu odbyła się w fabryce firmy Tenneco w Gliwicach. Uczestniczyli w niej przedstawiciele Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej, firmy Moto-Profil, właściciela sieci warsztatów ProfiAuto oraz firmy VRTechnology. W rolę testerów wcielili się zaproszeni uczniowie szkół mechanicznych oraz pracownicy zakładu. Wszyscy mieli okazję zapoznać się z możliwościami platformy przeprowadzając wirtualną wymianę amortyzatora Monroe. Marka jest obecna w programie ProfiAuto Wirtualny Warsztat niemal od momentu jego uruchomienia.

Sprawdzony w praktyce

Program ProfiAuto Wirtualny Warsztat doskonale sprawdził się w czasie pandemii, ułatwiając nauczycielom prowadzenie wirtualnych lekcji. Platforma pozwala bowiem nie tylko na wielokrotne powtarzanie danego ćwiczenia, ale także generuje raporty, co umożliwia ocenę postępów jej użytkowników.

Prawdziwe zwiedzanie

Po prezentacji możliwości ProfiAuto Wirtualnego Warsztatu goście mieli możliwość zwiedzania fabryki w Gliwicach, gdzie produkowane są amortyzatory Monroe oraz centrum badawczo – rozwojowego, które zajmuje się projektowaniem amortyzatorów na rynek wtórny. W Gliwicach są zlokalizowane dwie fabryki zajmujące się produkcją amortyzatorów (w tym jedna produkująca części zamienne – Aftermartket (G+), druga produkująca oryginalne wyposażenie – OE (G). Możliwości produkcyjne kompletnych amortyzatorów gotowych do montażu (tylko w zakładzie G+) to ponad 5,8 milionów sztuk rocznie.

Eksperci o ProfiAuto Wirtualny Warsztat:

Tenneco ma ogromne doświadczenie w kształceniu kadr. ProfiAuto Wirtualny Warsztat jest dla nas dodatkowym, nowoczesnym narzędziem służącym do przekazywania profesjonalnej wiedzy z zakresu wymiany amortyzatorów marki Monroe. Forma wirtualnego warsztatu jest dla młodych ludzi bardzo atrakcyjna, a to motywuje i zachęca do nauki

– Agnieszka Zagórska, Regional Marketing Manager CNE w firmie Tenneco

 

Aplikacja idealnie wkomponowała się w czasy, w jakich przyszło nam żyć. Narzędzie było wykorzystywane do kształcenia zdalnego i organizacji sprawdzianów. To przestawienie się na świat wirtualny idealnie wpisuje się w koncepcję Wirtualnego Warsztatu

– Piotr Wygaś, Manager Key Account w Tenneco

 

Firma Tenneco ma wieloletnie doświadczenie w kształceniu uczniów. Od wielu lat współpracujemy ze szkołami. Nasi eksperci odwiedzają technika i szkoły zawodowe kształcące przyszłych mechaników samochodowych. Prowadzą szkolenia zarówno teoretyczne, jak i praktyczne. To inwestycja w młodych ludzi. Niezwykle cenna jest inicjatywa samych szkół, które zapraszają naszych ekspertów. Nauczyciel nie jest w stanie przekazać tak specjalistycznej i szczegółowej wiedzy dotyczącej zawieszenia czy wymiany amortyzatorów jaką posiadają nasi pracownicy. Prowadzimy szkolenia praktyczne w ramach projektu Garage Gurus, a teraz dodatkowo mamy do dyspozycji ProfiAuto Wirtualny Warsztat

 – Jarosław Danel, Sales Director CNE w Tenneco 

Źródło: DRiV – Tenneco

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę