Michelin liderem klasyfikacji generalnej motocykli
MichelinPo zwycięstwie w 2011 roku Michelin powrócił w tym roku na Rajd Dakar z nową oponą MICHELIN Desert Race, mając jeden cel: wygrać rajd po raz 29. Po kolejnym etapie zmagań motocyklistów wszyscy zawodnicy z czołówki wyposażeni są w opony Michelin.
Nowa przednia opona MICHELIN Desert Race to przykład ewolucji opon MICHELIN Desert. Opona ta jest nadal doskonalona. Inżynierowie Michelin opracowali nową konstrukcję, aby polepszyć osiągi opony w rajdach takich jak Dakar, gdzie motocykle poruszają się po zróżnicowanych rodzajach terenu. Podczas pokonywania 8391 km tras Rajdu Dakar, wiodących przez Argentynę, Chile i Peru, zawodnicy mierzą się z niezliczonymi wydmami, skalistymi kanionami i wszechobecnym piaskiem. O pokonaniu tych wszystkich trudności i dojechaniu do końca rajdu zdecydują w dużym stopniu przyczepność i wytrzymałość opon.
Michelin stosuje wynalezioną przez siebie technologię run-flat: Bib-mousse (Bib-pianka). Polega ona na zastąpieniu powietrza w oponie pierścieniem piany. Pierścień ten zapewnia oponie równowartość 1,2 bara ciśnienia i zwalnia z konieczności montowania dętki. Bib-pianki są lżejsze od dętek, dzięki czemu zapewniają lepsze osiągi. Pianki te będą niezbędne zawodnikom, którzy myślą o zwycięstwie w rajdach typu Dakar.
Podczas Rajdu Dakar 2012 Michelin ściśle współpracuje z pięcioma producentami motocykli: KTM, Husqvarna, Yamaha, Sherco i Gas Gas. Spośród wszystkich 185 motocykli, które wystartowały w tegorocznym rajdzie, 70 procent jest wyposażonych w opony Michelin.
Więcej informacji: www.michelin.pl



