Marzenia są piękniejsze w pełnym kolorze – 75 rocznica Porsche
Urozmaicone obchody międzynarodowej rocznicy Porsche w 2023 r. przyciągają wzrok bardzo znanymi kolorami. To część wyjątkowej wizji wcielonej w życie przez Dział Komunikacji Marki w Zuffenhausen, aby odzwierciedlić odwagę i innowacyjność leżące u podstaw filozofii Porsche.
Aby uczcić 75-lecie samochodów sportowych, twórcy marki Porsche postawili na paletę tak odważną i charakterystyczną, jak sama firma.
– Z okazji 75. rocznicy oczywiście spojrzeliśmy wstecz, ale także w przyszłość. Chcieliśmy połączyć to wszystko razem, angażując wszystkie rynki i spółki zależne Porsche, od Muzeum i Ekskluzywnej Manufaktury po międzynarodowe kluby Porsche i fanów marki. Dlatego w 2023 roku wprowadziliśmy koncepcję "Driven by Dreams", komunikując cel naszej marki jako nasze motto – wyjaśnia Jürgen Aigner, jeden z głównych twórców projektu.
Wizualna uczta, kolor "Strawberry Red" z 1950 roku, nawiązuje do wczesnych lat Porsche, przybywając w nostalgicznym wirze cukierków, aby przywołać obrazy restauracji, drive-in i amerykańskiego snu.
Ferry Porsche stwierdził, że nie mogąc znaleźć samochodu swoich marzeń, postanowił zbudować go dla siebie, a ta ambicja i determinacja były kontynuowane przez 75 lat samochodów sportowych Porsche, aby stać się definiującą częścią przyszłej wizji firmy. Wyzwaniem dla Aignera i jego zespołu było wyrażenie tego za pomocą serii uderzających wizualizacji, które mogłyby być udostępniane i eksplorowane przez Centra Porsche, agencje i partnerów na całym świecie. A odważne wybory kolorystyczne Porsche na przestrzeni dziesięcioleci zdawały się oferować odpowiedź, doskonale ilustrując gotowość do marzeń i pragnienie innowacji.
Zainspirowany rzymskim bogiem morza, ten burzliwy obraz wykorzystuje błękit Neptuna, aby połączyć moc żywiołów z potężnym, ale zrównoważonym Taycanem Turbo S Sport Turismo.
Punktem wyjścia dla Aignera była seria ośmiu "bohaterskich" kolorów Porsche, od Speed Yellow i Ruby Stone po Lava Orange, Neptune Blue i Forest Green. Każdy kolor został następnie połączony z kultowym samochodem z przeszłości lub teraźniejszości Porsche i przeniesiony na indywidualną i wysoce teksturalną scenerię, aby pomóc przekazać szczególne cechy związane z tym odcieniem.
Żywy odcień Orange w połączeniu z płynnym i dynamicznym tłem podkreśla uderzający design i zadziwiające osiągi rzadkiej i pożądanej Carrery GT.
Potem nastąpiła seria jeszcze bardziej artystycznych koncepcji, w tym 356 celebrujący wczesny kolor Strawberry Red z charakterystycznym wirem cukierków i niezapomnianym wzorem jajka sadzonego - żartobliwy ukłon w stronę kontrowersyjnego kształtu reflektora zastosowanego w generacji 996 911. Flagowy model 992 Turbo S został również przedstawiony w kalejdoskopie historycznych i nowoczesnych kolorów Porsche, oddając istotę projektu, który zespół nazwałby "Dream in full colour".
Czerpiąc inspirację ze świata przyrody, Forest Green osadza oryginalne 911 Turbo w quasi-organicznym krajobrazie, na nowo zdefiniowanym przez geometryczne wzory inspirowane gadzią skórą.
– Wszystko, co robimy, musi być absolutnie autentyczne dla marki, a Porsche zawsze było kolorowe, z tymi charakterystycznymi odcieniami przez dziesięciolecia. "Marzenie w pełnym kolorze" odzwierciedla nie tylko żywy wybór kolorów Porsche, ale także jego odwagę i innowacyjność na przestrzeni lat. Kolory stały się wyznacznikiem odwagi Porsche w naszej komunikacji, po prostu dlatego, że żadna inna firma produkująca samochody sportowe nie odważyła się użyć tak jasnej i zróżnicowanej palety – kontynuuje Aigner
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Stworzony przez artystę cyfrowego Pawła Nolberta, ten humorystyczny ukłon w stronę słynnych reflektorów "smażonego jajka" stawia przyciągający wzrok żółty Speed Yellow w centrum historii 996.
Program "Marzenie w pełnym kolorze" został z powodzeniem wdrożony na całym świecie, wspierając niezliczone inicjatywy o rozpoznawalnym i niezapomnianym temacie, realizowane w opakowaniach, naklejkach, wyświetlaczach i tłach wraz z licznymi kampaniami cyfrowymi.
W Chinach panorama Szanghaju została oświetlona w kolorach tematycznych, co było pierwszym takim wydarzeniem dla marki motoryzacyjnej w historii miasta, a liczne rynki stworzyły specjalne samochody i przestrzenie wystawowe z własnymi kreatywnymi ujęciami początkowej koncepcji. Osobiste historie związane z poszczególnymi kolorami zostały również zebrane na specjalnej stronie docelowej zokazji 75. rocznicy obok inspirujących filmów i dzieł sztuki cyfrowej
Nawiązując do kultowego koloru Rubinowego Kamienia, ten uderzający obraz 911 GT3 RS sugeruje wytrzymałość i złożoność, cechy klejnotów w sercu każdego Porsche.
– Nie chodzi o sprzedaż samochodów, ale o tworzenie uczuć, które stworzyliśmy, były otwarte na interpretację i zaprojektowane tak, aby zachęcić ludzi do tworzenia własnych historii wokół nich. Tu właśnie pojawia się idea śnienia w pełnym kolorze. Być napędzanym i nie bać się. Ci, którzy zamieniają swoje marzenia w rzeczywistość, czynią świat bogatszym, odważniejszym i bardziej kolorowym miejsce – zakończył Aigner.
Na stronie www.porsche.com/75years można pobrać grafiki "Dream in full colour" jako tapety na komputery i urządzenia mobilne.
Źróło: Porsche