MAHLE łączy zalety swoich silników elektrycznych SCT i MCT

MAHLE opracowało zestaw silników elektrycznych MAHLE

MAHLE opracowało nowy zestaw technologiczny dla silników elektrycznych, który łączy zalety silników SCT i MCT.

  • Zestaw technologiczny łączy w sobie stale wysoką moc szczytową, bezkontaktowe przenoszenie mocy, maksymalną wydajność i brak koneczności stosowania pierwiastków ziem rzadkich.
  • Prezentacja zestawu technologicznego odbędzie się na targach IAA Mobility w Monachium w dniach 4-10 września 2023 r.

Bezmagnesowy nadajnik bezstykowy MCT (Magnet-free Contactless Transmitter) i silnik elektryczny SCT (Superior Continuous Torque) to jedne z najnowszych innowacji dostawcy motoryzacyjnego z siedzibą w Stuttgarcie w dziedzinie e-napędów.

Nadajnik i silnik zostały wykonane bez użycia pierwiastków ziem rzadkich, co nie tylko czyni produkcję bardziej przyjazną dla środowiska, ale również przynosi korzyści pod względem oszczędności i zabezpieczenia w dostawy surowców. Wyjątkowa wydajność stanowi kolejny atut technologii MCT, która doskonale sprawdza się praktycznie we wszystkich aspektach działania.

Silnik elektryczny MCT szczególnie wykazuje swoje zalety efektywności w obszarach, które są intensywnie eksploatowane podczas w rzeczywistego ruchu drogowego. Jednostka wyróżnia się dużą trwałością, ponieważ przekazywanie prądu elektrycznego między obracającymi się a nieruchomymi elementami wewnątrz silnika odbywa się bezdotykowo, co wyklucza  zużycie. W efekcie silnik ten nie tylko charakteryzuje się bezobsługową pracą, ale również doskonale nadaje się do różnorodnych zastosowań.

Z kolei dzięki silnikowi elektrycznemu SCT, MAHLE oferuje obecnie najbardziej wytrzymały silnik elektryczny w swoim asortymencie. Silnik trakcyjny może pracować z dużą mocą przez nieograniczony czas. Ten znaczący postęp technologiczny został osiągnięty dzięki nowatorskiej koncepcji chłodzenia. Zastosowanie zaawansowanego zintegrowanego chłodzenia olejowego nie tylko zapewnia wyjątkową trwałość silnika elektrycznego, ale także umożliwia efektywne wykorzystanie generowanego ciepła odpadowego w całym systemie pojazdu.

Nowy silnik elektryczny jest bezkonkurencyjny pod względem kompaktowych rozmiarów, niewielkiej masy oraz wydajności. Nadzwyczaj zwarta konstrukcja przyczynia się również do redukcji kosztów materiałowych i ciężaru – lżejszy silnik wymaga mniejszej ilości materiałów w procesie produkcji, a jednocześnie zwiększa potencjalną ładowność w pojazdach użytkowych.

Silnik elektryczny MCT wykazuje wysoką sprawność w szerokim zakresie prędkości i momentu obrotowego. Z kolei silnik elektryczny SCT został zoptymalizowany pod kątem najwyższej wydajności w najważniejszych punktach pracy. Dodatkową zaletą silnika elektrycznego SCT jest jego wysoka ciągła moc wyjściowa. Nawet przy niezwykle kompaktowej i lekkiej konstrukcji, uzyskuje on od 93 do 100% swojej mocy szczytowej, co potwierdzają wyniki pomiarów. Ten wysoki wskaźnik, pozwala na zastosowanie go do różnych pojazdów elektrycznych, nawet w bardzo wymagających warunkach, np. jazda e-ciężarówkami po  górskich przełęczach lub częste przyspieszanie samochodów osobowych z e-napędem. Obecne dostępne na rynku silniki elektryczne nie są w stanie zapewnić takiej wydajności w tych konkretnych sytuacjach. 

MAHLE na IAA Mobility 2023

Stoisko firmy MAHLE na IAA Mobility będzie można znaleźć w centralnym punkcie centrum wystawienniczego Messe Munich w hali A2. Dodatkowo grupa technologiczna zaprezentuje innowacyjny zautomatyzowany system pozycjonowania do ładowania bezprzewodowego, który został opracowany we współpracy z firmą Siemens. Kolejnym ciekawym elementem jest demonstracyjny samochód, który pozwoli doświadczyć wysokiej jakości powietrza we wnętrzu pojazdu.

Przy użyciu demonstratora komfortu opartego na sztucznej inteligencji, MAHLE zaprezentuje, w jaki sposób technologia ta może w przyszłości podnieść standard wewnątrz pojazdu. Ponadto, za pomocą rozwiązania E-HEALTH Charge, firma przedstawi jak wrażliwy akumulator litowo-jonowy może być dokładnie diagnozowany oraz analizowany pod kątem stanu. A wszystko w trakcie prac warsztatowych, przy jednoczesnym ładowaniu akumulatora. 

Wszystkie innowacje firmy można również zobaczyć interaktywnie na wirtualnym stoisku targowym MAHLE.

Źródło: MAHLE
 

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę