Liście na podszybiu
MahleJesienią należy regularnie usuwać liście z podszybia. Zaleca się, aby wymieniać filtr kabinowy co najmniej raz w roku lub najpóźniej po pokonaniu 15 000 kilometrów.
Filtr kabinowy stanowi ważny istotny element klimatyzacji pojazdu i chroni zarówno pasażerów, jak i elementy układu klimatyzacji oraz ogrzewania przed zabrudzeniami oraz szkodliwym wpływem czynników środowiskowych.
Układ klimatyzacji został zaprojektowany tak, aby filtr kabinowy w normalnych warunkach nie miał kontaktu z wodą. W zależności od typu pojazdu i pod pewnymi warunkami, taka sytuacja możemieć jednak miejsce. Najczęstszą przyczyną są zatkane liśćmi odpływy z rynienki na podszybiu. Woda z opadów może odpływać tylko w ograniczonym zakresie i spiętrza się, a w konsekwencji przedostaje się do otworu zasysania świeżego powietrza układu klimatyzacji lub do filtra kabinowego. W zależności od ilości wody, skutki mogą być różne: zaparowane szyby, nieprzyjemne zapachy, a nawet pleśń. W przypadku dużych ilości wody mogą wystąpić poważniejsze szkody np. w układzie elektrycznym pojazdu.
Odpływ wody (strzałka) pod akumulatorem w rynience podszybia. © MahleIlustracja. Odpływ wody (strzałka) pod akumulatorem w rynience podszybia.
Żródło: Mahle



