Liście na podszybiu

Mahle
4.12.2017

Jesienią należy regularnie usuwać liście z podszybia. Zaleca się, aby wymieniać filtr kabinowy co najmniej raz w roku lub najpóźniej po pokonaniu 15 000 kilometrów.

Filtr kabinowy stanowi ważny istotny element klimatyzacji pojazdu i chroni zarówno pasażerów, jak i elementy układu  klimatyzacji oraz ogrzewania przed zabrudzeniami oraz szkodliwym wpływem czynników środowiskowych.

Układ  klimatyzacji został  zaprojektowany tak, aby filtr kabinowy w normalnych warunkach nie miał kontaktu z wodą. W zależności od typu pojazdu i pod pewnymi warunkami, taka sytuacja możemieć jednak miejsce. Najczęstszą przyczyną są zatkane liśćmi odpływy z rynienki na podszybiu. Woda z opadów może odpływać tylko w ograniczonym zakresie i spiętrza się, a w konsekwencji przedostaje się do otworu zasysania świeżego powietrza układu klimatyzacji lub do filtra kabinowego. W zależności od ilości wody, skutki mogą być różne: zaparowane szyby, nieprzyjemne zapachy, a nawet pleśń. W przypadku dużych ilości wody mogą wystąpić poważniejsze szkody np. w układzie elektrycznym pojazdu.

Odpływ wody (strzałka) pod akumulatorem w rynience podszybia. © Mahle

Ilustracja. Odpływ wody (strzałka) pod akumulatorem w rynience podszybia.

Żródło: Mahle

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę