Jaki samochód może mieć automatyczny hak holowniczy?
Motoryzacja systematycznie się zmienia, a wraz z nią ewoluują akcesoria. Dlatego postęp technologiczny jest nie tylko w rodzajach napędu. Również Steinhof systematycznie aktualizuje swoją ofertę produktów. Najnowszą propozycją jest kula haka oznaczona, jako W13.
Coś więcej niż kula haka wypinana automatycznie
Jednym z najważniejszych produktów Steinhof jest kula haka wypinana automatycznie. Kierowcy przyzwyczaili się do szerokiej gamy samochodów, do której pasuje ten model. Cenią go przede wszystkim za estetykę wykonania, trwałość i system z zamkiem, który chroni kulę przed przypadkowym wypięciem.
Klienci mają do wyboru dwa najpopularniejsze systemy kul wypinanych. Znajdziemy wypinanie pionowe lub poziome. Największą innowacją jest system mocowania do gniazda za pomocą specjalnie zaprojektowanego sworznia ryglującego. Instalacja haka holowniczego polega na wsunięciu kuli do gniazda, po czym następuje automatyczne jej zatrzaśnięcie. Aby zdemontować kulę, wystarczy użyć pokrętła. Takie zaprojektowanie haków holowniczych znacząco podnosi wygodę i komfort ich użytkowania.
Jednak na wyższym poziomie ewolucji haków holowniczych Steinhof znajduje się obecnie model W13. Jest to propozycja skierowana do osób, które chcą mieć kulę haka holowniczego za każdym razem dostępną pod zderzakiem. Gotową do użycia po kilkunastu sekundach, wystarczy nacisnąć jeden przycisk.
W13 i magia jednego przycisku
Wygoda otacza nas z każdej strony, dlatego Steinhof także robi wszystko, aby obsługa haków holowniczych była przyjemnością. Kula haka holowniczego W13 oferuje mechanizm, który przy pomocy jednego przycisku zainstalowanego przy montażu całego elementu, wykonuje za nas praktycznie całą pracę.
Gdy chcemy wykorzystać hak holowniczy do przewiezienia platformy rowerowej Veturo lub do przeciągnięcia przyczepki, wystarczy nacisnąć przycisk. Sygnał dźwiękowy informuje nas o rozpoczęciu otwierania mechanizmu. Po kilku sekundach kula wysuwa spod zderzaka. Naszym zadaniem jest tylko delikatnie pociągnąć za hak w ostatnim etapie otwierania, żeby zabezpieczyć go w pozycji do użytku.
Jak schować hak holowniczy? Wystarczy ponownie nacisnąć przycisk w bagażniku i W13 samodzielnie ukryje się za zderzakiem. W ten sposób kula jest lepiej chroniona przed wpływem czynników atmosferycznych. Do tego jest legalna we wszystkich krajach Unii Europejskiej.
Jaki samochód może mieć hak W13?
Oferta modeli samochodów, które mogą z łatwością zamontować hak holowniczy Steinhof sukcesywnie rośnie. Aktualnie prawdziwym filarem są Audi i Skoda. Czyli jedne z najpopularniejszych marek w Polsce. Miłośnicy Audi mają szeroki wybór. Hak W13 pasuje między innymi do takich aut jak:
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
- Q7 II (4MB) (07/2015 - 2019)
- Q7 II (4MB, facelift) (2019 - )
- A4 Allroad (B9, Quattro) (2016 - )
- Q8 (07/2018 - )
- Q5 (FY, Quattro, również S-line) (02/2017 - )
Jeśli ktoś na co dzień jeździ Skodą, również może rozejrzeć się z automatycznym hakiem holowniczym. Tutaj na dużą uwagę zasługują:
- Skoda Kamiq (NW4) (07/2019 - )
- Kodiaq (również AdBlue, również wersja z systemem smart) (2016 - )
- Karoq (2WD/4WD) (2017 - )
- Superb III Kombi (również 4WD, również Scout) (03/2015 - )
- Skoda Octavia IV (2020 - , również wersja z systemem smart) (01/2020 - )
– Hak holowniczy jest bardzo popularnym akcesorium wśród kierowców. Jednak w przypadku samochodów z drugiej ręki nie za każdym razem możemy kupić auto z wyposażeniem, które w stu procentach odpowiada naszym wymaganiom. Często zdarza się, że to właśnie hak holowniczy jest tym, czego najmocniej brakuje. Dlatego W13 w pierwszej kolejności trafia do modeli o bardzo dużej popularności nad Wisłą. Dzięki temu z łatwością możemy poprawić funkcjonalność naszego ulubionego Audi lub Skody – podsumowuje Mariusz Fornal, ekspert Steinhof.
Źródło: Steinhof