Jak działa system monitorowania martwego pola?

Jak działa system monitorowania martwego pola? Seat

W swoim zaangażowaniu na rzecz bezpieczeństwa na drodze, SEAT może się pochwalić obszernym zestawem rozwiązań, które w znaczący sposób redukują ryzyko powstawania wypadków. Jednym z nich jest system monitorowania martwego pola Side Assist. Choć rzadko zwraca się na niego uwagę, jest przykładem integracji innowacyjnych funkcji bezpieczeństwa w każdym pojeździe SEAT-a.

  • System monitorowania martwego pola kontroluje obszar niewidoczny dla kierowcy, zmniejszając ryzyko kolizji.
  • Kierujący otrzymuje ostrzeżenie, gdy w obszarze martwego pola znajduje się inny pojazd.
  • Euro NCAP dodała system Side Assist do listy wyposażenia ocenianego w ramach kontroli poziomu bezpieczeństwa nowych pojazdów.

Działanie systemu Side Assist

System monitorowania martwego pola Side Assist aktywuje się w momencie, gdy kierowca włączy kierunkowskaz, sygnalizując zamiar zmiany pasa ruchu. Zamontowane w tylnym zderzaku czujniki radarowe sprawdzają, czy w martwym polu lusterka nie znajduje się pojazd (samochód bądź motocykl), który uniemożliwia bezpieczne wykonanie manewru. Jeśli zmiana pasa mogłaby zakończyć się kolizją, system wyśle sygnał świetlny, który pojawi się na krawędzi lusterka zewnętrznego. 

Co więcej, czujniki radarowe kontrolują też sytuację za samochodem – jeśli w zasięgu poniżej 70 metrów znajdzie się inny pojazd, poruszający się z wyższą prędkością, ostrzegą o tym fakcie kierującego.

Wpływ systemów na bezpieczeństwo

Badania przeprowadzone na zlecenie amerykańskiego Insurance Institute for Highway Safety (IIHS)1 wykazały, że systemy monitorowania martwego pola zmniejszyły liczbę wypadków związanych ze zmianą pasa ruchu o 23% Organizacja Euro NCAP dodała ten rodzaj systemów do listy wyposażenia ocenianego w ramach kontroli poziomu bezpieczeństwa oferowanego przez nowe samochody sprzedawane w Europie. Pojazdy wyposażone w to rozwiązanie zwykle uzyskują wyższe oceny, co wskazuje na pozytywną korelację między działaniem tego rozwiązania a ogólnym poziomem bezpieczeństwa pojazdu.

Źródło: Seat
 

Tagi artykułu

autoExpert 06 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę