Inter Parts sponsorem załogi FSO Polonez 2000 Rally
YouTubeW najbliższym Rajdzie Barbórka Legend firma Inter Parts będzie wspierać załogę FSO Polonez 2000 Rally.
Olsztyńska załoga FSO Polonez 2000 Rally to kierowca Adam Dowgird i pilot Marcin Klonowski. Podczas Barbórki Legend w roku 2011 i 2012 załoga Adam Dowgird/Michał Syroka uplasowała się najwyżej spośród samochodów polskiej produkcji. W latach 2010-2015 FSO Polonez 2000 C Adama Dowgirda stanął na starcie kilkudziesięciu imprez w kraju i zagranicą.
O samochodzie:
Marka: FSO
Model: Polonez 2000 C
Rok produkcji: 1987
Okres produkcji modelu: 1978-1987
Liczba cylindrów silnika: 4
Pojemność silnika: 1995 cm³
Moc: 150 KM
Prędkość maksymalna: 150-160 km/h
Opis modelu: FSO POLONEZ 2000 grupy B z sezonu 1987. Była to najbardziej zaawansowana homologowana konstrukcja polskiego samochodu rajdowego - osiągającą moc rzędu 150-180 KM. Auto zostało wyposażone w zmodyfikowany 2 litrowy, dwuwałkowy silnik FIATa, kłową skrzynię biegów, dyferencjał o zwiększanym tarciu oraz krótkie przełożenie główne. Te modyfikacje pozwalają rozpędzić się do 100 km/h w czasie 7,5 sek oraz osiągnąć prędkość maksymalną 160 km/h. Nadwozie rajdowego Poloneza zostało całkowicie przebudowane, modyfikacje miały na celu wzmocnienie i odelżenienie auta. Zawieszenie zostało obniżone i utwardzone, seryjne amortyzatory zostały zastąpione amortyzatorami Bilstein.
Do dziś nie zachował się żaden oryginalny egzemplarz rajdowego Poloneza.
Replika została zbudowane od podstaw zgodnie z homologacją gr B. oraz szczątkową dokumentacją fotograficzną auta z roku 1987. Wygląd i oklejenie wozu wzorowane na egzemplarzu o nr rejestracyjnym WAT 775Z, którym pod koniec sezonu 1987, w Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski ścigał się Marian Bublewicz, zdobywając tytuł Mistrza Polski.
Źródło: Inter Parts




