Innowacje w konstrukcji i materiałach nowej opony Vredestein

Firma Vredestein zaprezentowała nową oponę letnią Vredestein

Całkowicie nowa opona letnia Vredestein Ultrac Pro klasy Ultra Ultra High Performance (UUHP), która zostanie wprowadzona na rynek tej wiosny, będzie wyróżniać się wysoce innowacyjną konstrukcją oraz nową, zaawansowaną mieszanką bieżnika. Zmiany te zapewnią wyjątkowe połączenie doskonałych osiągów i najwyższego  w tej klasie poziomu komfortu. Nową oponę zaprojektowano z myślą o szerokiej gamie pojazdów o wysokich osiągach i supersamochodach wyposażonych w obręcze o średnicy do 24 cali.

  • Model Ultrac Pro to doskonałe połączenie wysokiej wydajności i niezrównanego komfortu dzięki całkowicie nowej konstrukcji powierzchni stopki i większej „strefie elastycznej” w ścianie bocznej.
  • Bieżnik opony zawiera mieszankę nowej generacji, która optymalizuje przyczepność przy dużych prędkościach w szerokim zakresie temperatur.
  • Opona Ultrac Pro jest odpowiednia do różnorodnych aut sportowych, supersamochodów oraz sedanów, hatchbacków i SUV-ów o sportowej charakterystyce.
  • Premiera jest planowana na późną wiosnę bieżącego roku. Oferta obejmuje opony odpowiednie do obręczy o rozmiarach od 18 do 24 cali.

W porównaniu z poprzednimi oponami Vredestein klasy UUHP i uznanymi produktami w tej kategorii istnieją znaczące różnice w rozmieszczeniu materiałów w strukturze opony. Jest to szczególnie widoczne w obszarze stopki i dolnej części ściany bocznej w pobliżu obręczy, które opracowano zupełnie od nowa. Zaowocowało to konstrukcją, która sprawia, że opona pozostaje stabilna podczas jazdy z dużą prędkością i agresywnego pokonywania zakrętów, a jednocześnie zapewnia płynną jazdę po koleinach. 

Ponadto bieżnik opony będzie zawierał całkowicie nową, wysoce zaawansowaną mieszankę nowej generacji. Wytwarza się ją w ramach inteligentnego procesu mieszania  z wykorzystaniem najnowocześniejszych polimerów, wypełniaczy i żywic o wysokiej wydajności, aby zagwarantować przyczepność zarówno na mokrej, jak i suchej nawierzchni w szerokim zakresie temperatur.

Opracowana na nowo konstrukcja opon o wysokich osiągach 

Model Ultrac Pro spełnia najbardziej rygorystyczne cele w zakresie osiągów i przyczepności, które zdefiniowaliśmy na etapie opracowywania produktu, a jednocześnie zapewnia płynną i wygodną jazdę. Opona ta wyznacza nowe standardy, ponieważ znacząco różni się od swoich wysoce wydajnych odpowiedników, w przypadku których wymaga się wyraźnego kompromisu: wydajność albo komfort — wyjaśnia Daniele Lorenzetti, dyrektor ds. technologii w Apollo Tyres.

Odporność stopki na odkształcenie zwiększono o 85% w wyniku przeprojektowania elementów w jej obszarze, co jest szczególnie istotne w przypadku opon o niskim profilu  i wysokiej wydajności. 

Zwiększona stabilność zapewnia poprawę sztywności w dolnej części opony, znacznie ograniczając występowanie poprzecznych odkształceń podczas pokonywania ostrych zakrętów. Co najważniejsze, zmniejsza to również wymagania, jakie musi spełniać ściana boczna, by zapewnić oponie odpowiednią stabilność poprzeczną — dodaje Lorenzetti.

Większa sztywność w obszarze stopki pozwoliła inżynierom w modelu Ultrac Pro stworzyć ścianę boczną o cieńszym profilu, dzięki czemu opona jest dużo bardziej elastyczna i zapewnia znacznie wyższy stopień przyczepności podczas jazdy po koleinach. Zoptymalizowana konstrukcja zmniejszyła także wagę opony i poprawiła jej trwałość.

Obszar styku ściany bocznej z bieżnikiem, nazywany krawędzią, przeprojektowano przy użyciu bardziej elastycznych materiałów. Umożliwiło to zespołowi badawczo-rozwojowemu Apollo Tyres poczynić dalsze postępy w zakresie poprawy właściwości jezdnych na nierównych nawierzchniach oraz zminimalizowania oporów toczenia modelu Ultrac Pro. Optymalna równowaga między bieżnikiem, ścianami bocznymi i stopką przekłada się na idealny kształt powierzchni styku z podłożem w każdych warunkach.

Model Ultrac Pro trafi do oferty w szerokiej gamie rozmiarów (obręcze o średnicy od 18 do 24 cali). Oponę tę zoptymalizowano pod kątem szerokiej gamy aut sportowych, supersamochodów oraz sedanów, hatchbacków i SUV-ów o sportowej charakterystyce.

Aby znaleźć więcej informacji na temat opon Vredestein przeznaczonych do samochodów osobowych, odwiedź stronę: vredestein.pl

Źródło: Vredestein

Tagi artykułu

autoEXPERT 12 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę