Huragan na drodze – Lamborghini Huracán Tecnica

Lamborghini
Reklama
Reklama

Przyjrzyjmy się nowej premierze firmy Lamborghini – autu o nazwie Huracán Tecnica. Marka znana z drapieżnego stylu i tym razem nie zawiodła swoich odbiorców. Nowy samochód charakteryzuje się napędem na cztery koła, wolnossącym silnikiem V10 nowej generacji, a także rewolucyjnymi technologiami, w tym systemem LDVI, innowacyjnym układem chłodzenia hamulców oraz nowoczesnym układ wydechowym.

Silnik o pojemności 5,2 l, zapewnia moc 640 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 565 Nm. Nowa sylwetka, zaprojektowana przez włoskich inżynierów, umożliwia uzyskanie jeszcze lepszych parametrów aerodynamicznych. Zwiększona została wydajność, stabilność, a także łatwość prowadzenia pojazdu, zwłaszcza w momencie pokonywania zakrętów. Samochód rozpędza się w 3,2 s od 0 do 100 km/h, zapewniając ekscytującą, a zarazem także wygodną codzienną jazdę.

Reklama

W nowym Huracánie znajduje się napęd na tylną oś, specjalnie dostrojony system kontroli trakcji Performance (P-TCS) oraz nowa konfiguracja zawieszenia, dedykowana dla tego modelu.

Lamborghini Huracán Tecnica
Lamborghini Huracán Tecnica. Źródło: Lamborghini

Jeśli chodzi o masę samochodu, wynosi ona 1379 kg, a stosunek do mocy w tym modelu wynosi 2,15 kg/KM.   
 

Huracán Tecnica zapewnia najsilniejsze połączenie samochodu z asfaltem. Bez względu na to, który tryb jazdy zostanie wybrany oraz w jakim środowisku prowadzony jest samochód, kierowca może doświadczyć jego pełnego potencjału. Model uzupełnia linię Huracán, zajmując miejsce między wersją RWD, a skoncentrowanym na torze STO, bezbłędnie prezentując innowacyjną technologię, najwyższe osiągi i niepowtarzalny design

  mówi Stephan Winkelmann, prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini.

Tecnica – jeszcze bardziej preecyzyjna jazda

Reklama

Jak wiemy, jednym z bardziej cieszących aspektów samochodów sportowych jest dźwięk silnika. W najnowszym modelu, został on dostrojony, dzięki czemu przy wyższych obrotach jest ostrzejszy. Równocześnie, zadbano o jeszcze lepszy komfort akustyczny wewnątrz kokpitu.  

Kierowcy, podczas jazdy mogą skorzystać z trzech specjalnych trybów, aby móc w pełni skorzystać z możliwości samochodu i zapewnić zróżnicowane doświadczenia z jazdy.

Są nimi:

  • STRADA – zapewnia stabilność i maksymalną zwrotność pojazdu, umożliwiając wektorowanie momentu obrotowego i skorzystanie z systemu kontroli trakcji Performance Traction Control System (P-TCS). Zarówno silnik, jak i skrzynia biegów są w tym trybie dostosowane pod kątem komfortowej codziennej jazdy.
  • SPORT – tryb ten przeznaczony jest do bardziej ekscytującej jazdy. Sterowność tylnego układu kierowniczego została zwiększona, dopracowano też próg poślizgu. Warto zwrócić tu uwagę na bardziej responsywny i płynny układ napędowy oraz siedmiostopniową skrzynię biegów.  
     
  • CORSA - budzący wyścigowego ducha samochodu. Pojazd dostosowuje się do każdego ruchu kierowcy z niezwykłą precyzją. Układ napędowy został tak przygotowany, aby zapewnić optymalną reakcję przepustnicy i możliwie najszybszą zmianę biegów. Tecnica w trybie CORSA wykazuje się maksymalną dokładnością i zwinnością, a także przyczepnością.  

Za chłodzenie węglowo-ceramicznych hamulców odpowiedzialny jest nowoczesny mechanizm, zapewniając jeszcze większą skuteczność hamowania, zarówno na drodze, jak i na torze. Specjalnie zaprojektowane deflektory chłodzące i przewody zaciskowe sprawiają, że przepływ powietrza kierowany jest na tarcze, co z kolei umożliwia maksymalne rozpraszanie ciepła oraz zmniejszenie temperatury płynu hamulcowego.

Nowy model to prawdziwa gratka dla fanów motoryzacji, zarówno pod względem technicznym, jak i wizualnym. 

Lamborghini Huracán Tecnica
Lamborghini Huracán Tecnica. Źródło: Lamborghini
Reklama

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę
Reklama