Hella ujawnia wyniki finansowe. Firma notuje wzrost sprzedaży

28.9.2015

W tym roku fiskalnym grupa HELLA odnotowała 9% wzrost sprzedaży  w porównaniu do ubiegłego roku. 

Firma w roku obrotowym 2014/2015 odnotowała sprzedaż na poziomie 5,8 mld. euro, co stanowi 9% wzrost w porównaniu z rokiem ubiegłym. Skorygowany zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 12% do 445 mln euro (w roku poprzednim wyniósł 399 mln euro). W segmencie aftermarket, HELLA odnotowała wzrost przychodów o 5% do kwoty 1.130.000 euro, głównie z tytułu działalności hurtowej w Danii i w Polsce.

Do dobrych wyników HELLI przyczyniła się koniunktura w branży motoryzacyjnej, popyt na rynku, a także kilka nowych premier produktów, które obejmowały w szczególności reflektory z technologią LED i złożone systemy elektronicznego wsparcia kierowcy i zarządzania energią. Koncern zwiększa systematycznie nakłady na badania i rozwój jako kluczowy element swojej strategii.

Źródło: Hella

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę