General Motors pracuje z Google nad rozwijaniem AI
General Motors (GM) podzielił się ostatnio informacjami na temat współpracy z Google Cloud. Jej celem jest wprowadzenie technologii konwersacyjnej sztucznej inteligencji (AI) do milionów pojazdów. Odbywa się to za pośrednictwem uruchomionego w zeszłym roku interaktywnego wirtualnego asystenta OnStar (IVA), który wykorzystuje Google Cloud do odpowiadania na typowe pytania, pomocy w nawigacji, ale nie tylko.
GM uznał współpracę z Google za co najmniej owocną i powiedział przy tej okazji, że stworzył nowe możliwości dla przyszłych projektów opartych na sztucznej inteligencji w całej swojej działalności.
– Generatywna sztuczna inteligencja może zrewolucjonizować doświadczenia związane z zakupami, posiadaniem i interakcją wewnątrz pojazdu i poza nim, zapewniając większe możliwości dostarczania nowych funkcji i usług. Nasze podejście oparte na oprogramowaniu przyspieszyło tworzenie atrakcyjnych usług dla naszych klientów, jednocześnie zwiększając wydajność w całym przedsiębiorstwie GM. Współpraca z Google Cloud to kolejny przykład naszych wysiłków na rzecz zmiany sposobu, w jaki klienci korzystają z naszych produktów i usług – powiedział Mike Abbott, wiceprezes GM ds. oprogramowania i usług.
Od momentu rozpoczęcia współpracy w 2019 roku użytkownicy przeszli od dostępu do takich rzeczy, jak Google Play i Google Assistant, do pojazdów wyposażonych w technologię konwersacyjnej sztucznej inteligencji Google Cloud o nazwie Dialogflow. Ta technologia, dostępna w większości pojazdów GM z roku modelowego 2015 i nowszych, obsługuje obecnie ponad milion zapytań miesięcznie w USA i Kanadzie.
General Motors twierdzi, że wykorzystuje Dialogflow do wdrażania chatbotów, które mogą odpowiadać na pytania dotyczące pojazdów i funkcji produktów firmy. Odpowiadają na pytania typu: „Powiedz mi więcej o ofercie pojazdów elektrycznych GM na rok 2024”, pobierając informacje z obszernych repozytoriów danych pojazdów GM. Ta technologia pomogła OnStarowi lepiej zrozumieć pytania klientów i zapewnia przy tym „naturalnie brzmiące odpowiedzi”.
Użytkownicy mogą aktywować IVA, aby zadać pytanie niezwiązane z sytuacją awaryjną, naciskając przycisk OnStar, jednak producent OEM powiedział, że próbuje umożliwość funkcję rozróżniania słów wskazujących na sytuację awaryjną. Jeśli tak się stanie, system przekieruje połączenie do doradców awaryjnych.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
– General Motors jest liderem we wdrażaniu sztucznej inteligencji w praktyczny i skuteczny sposób, który ostatecznie zapewnia lepsze doświadczenia klientów. Z niecierpliwością czekamy na pogłębienie relacji i ściślejszą współpracę z GM, ponieważ badamy, w jaki sposób firma wykorzystuje generatywną sztuczną inteligencję w transformacyjny sposób – mówi Thomas Kurian, dyrektor generalny Google Cloud.
Inni producenci również nad tym pracują
W czerwcu Mercedes-Benz ogłosił, że zintegruje ChatGPT ze sterowaniem głosowym swoich systemów. Jego opcjonalny program beta jest obecnie dostępny dla 900 000 pojazdów w całych Stanach Zjednoczonych.
Mercedes powiedział, że ChatGPT pomoże uczynić asystenta głosowego MBUX bardziej intuicyjnym, wykorzystując „duży model językowy, aby znacznie poprawić rozumienie języka naturalnego i rozszerzyć tematy, na które może odpowiedzieć".
Źródło: General Motors