Gates producentem części OE do nowego Jaguara

30.4.2015

Sukces firmy Gates jako producenta oryginalnych części do Jaguara XE przyniesie wymierne efekty już w maju, kiedy rozpocznie się sprzedaż samochodu.

XE to pierwszy model marki Jaguar Land Rover (JLR) z silnikiem JLR opracowanym i wyprodukowanym przez producenta tej ekskluzywnej marki. Jest to również pierwszy model wyposażony w układ napędu paska pomocniczego (ABDS) opracowany, przetestowany i dostarczany przez firmę Gates.

Rozwój nowej czterocylindrowej jednostki napędowej AJ200 o pojemności 2,0 litrów (Ingenium) oznacza zwiększenie zakresu współpracy pomiędzy Gates a JLR: wcześniej dostarczano jedynie paski do układów napędowych, a nie części metalowe.

- Układ ABDS został opracowany przez specjalistów Gates z Europejskiego Ośrodka Testowego w Niemczech pod kierownictwem brytyjskiego zespołu Gates OE. Napinacze i koła pasowe luźne są produkowane w fabryce Gates w Izmirze, w Turcji. Paski zaś powstają w zakładzie zlokalizowanym w Balsareny, w Hiszpanii. To olbrzymi sukces całego zespołu odpowiadającego za produkcję części na europejski rynek pierwszego montażu - przyznaje Casper Haenbeukers, szef działu ds. zastosowania i rozwoju części metalowych Gates.

W ten sposób firma JLR stanie się jednym z największych klientów Gates ze względu na wysokość obrotów, awansując spoza pierwszej dziesiątki w 2011 roku do pierwszej piątki po osiągnięciu maksymalnego wolumenu produkcji w 2018 roku.

Nick Herbert, szef europejskiego działu OE firmy Gates, wyjaśnia, jakie trudności należało pokonać podczas opracowywania układu ABDS do nowego silnika JLR Ingenium:
- Silniki benzynowe i diesel będą montowane w samochodach koncernu JLR, w tym pojazdach marki Range Rover z napędem 4x4. Wysokość brodzenia wynosi 900 mm, a to oznacza, że układ ABDS musi być odporny na działanie różnych rodzajów zanieczyszczeń i wody. Ponadto należało wziąć pod uwagę, że w niektórych modelach komora silnika jest mniejsza i opracować uniwersalny układ ABDS z komponentami odpowiednimi do wszystkich zastosowań.

Rozwój projektu od podpisania umowy do wprowadzenia na rynek pierwszego modelu z nowym silnikiem zajął trzy lata. Firma Gates będzie realizowała kontrakt, dostarczając nowe części bezpośrednio do czterech różnych zakładów produkcyjnych JLR, w tym do nowej, specjalnie wybudowanej fabryki silników JLR w Wolverhampton. Części marki Gates będą także dostarczane do dalszej dystrybucji w sieci dealerskiej JLR.

Casper Haenbeukers dodaje, że firma Gates odegrała istotną rolę w opracowaniu i udanym wprowadzeniu na rynek nowego silnika stosowanego w najbardziej zaawansowanym technicznie modelu sportowego sedana marki Jaguar. Nasze doświadczenia w produkcji części oryginalnych dla JLR są dobre i zwiększają zaufanie do produktów firmy Gates na każdym poziomie: począwszy od rynku części oryginalnych, poprzez dystrybucję części zamiennych, jak również obsługę serwisową.

www.gates.com

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę