Gates - koła pasowe teraz wraz ze śrubami

10.3.2015

Koła pasowe z tłumikiem drgań skrętnych (TVD) Gates DriveAlign® teraz także ze śrubami.

Firma Gates, producent pasków i elementów metalowych, oferuje 106 kół pasowych z tłumikiem drgań skrętnych (TVD) o jakości OE, które pokrywają większość zastosowań w układach napędu paska pomocniczego na rynku wtórnym.

Ostatnio oferta ta została zmodyfikowana, teraz 20 najbardziej popularnych pozycji jest dostępnych wraz ze wszystkimi niezbędnymi śrubami montażowymi.

Ze względu na coraz większe drgania w komorach silnika praktycznie wszyscy producenci samochodów stosują koła pasowe z tłumikiem drgań skrętnych, aby zmniejszyć wibracje i zwiększyć komfort jazdy.

Koła pasowe z tłumikiem drgań skrętnych mocuje się zwykle jedną śrubą wału korbowego lub od trzech do sześciu śrubami montażowymi. W niektórych przypadkach występują oba te systemy jednocześnie. Do wymiany tłumika drgań skrętnych (TVD) często potrzeba nowych śrub wału korbowego i śrub montażowych, ponieważ stare zakleszczają się lub ulegają uszkodzeniu. Śruby wału korbowego nie nadają się do ponownego użycia i trzeba je wymieniać na nowe. Śruby montażowe mogą być użyte ponownie, choć nie jest to zalecane, ponieważ większość z nich ulega uszkodzeniu podczas demontażu starego koła.W odpowiedzi na potrzeby rynku firma Gates dostarcza koła wraz z niezbędnymi i idealnie dopasowanymi śrubami w jednym opakowaniu.

Poprzez rozszerzenie asortymentu kół pasowych z tłumikiem skrętnych (TVD) DriveAlign firma Gates pragnie zaoferować profesjonalistom wszystkie elementy niezbędne do kompleksowej naprawy układu napędu paska pomocniczego. Z czasem trudne warunki pracy mają wpływ na stan tłumika drgań. W związku z tym firma Gates zaleca kontrolę TVD przy każdej wymianie paska wieloklinowego. Stare i zużyte koło pasowe z tłumikiem drgań nie tłumi odpowiednio drgań wału napędowego, a zbyt wysoki poziom wibracji może doprowadzić do uszkodzenia różnych komponentów silnika i napędu paskowego. Problemy z silnikiem są często mylnie diagnozowane, jako związane z paskiem, podczas gdy w rzeczywistości faktyczny problem może leżeć po stronie tłumika drgań skrętnych.

Więcej informacji na temat kół pasowych z tłumikiem drgań skrętnych (TVD) ze śrubami można znaleźć w nowej ulotce Gates (E13/70563), a także na stronie gatestechzone.com.

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę