FORVIA HELLA wprowadza technologię FlatLight do świateł dziennych

FlatLight – nowa era oświetlenia samochodowego FORVIA HELLA

FORVIA HELLA wprowadza na rynek technologię FlatLight jako światła do jazdy dziennej, łącząc wysoką efektywność, elastyczność projektowania i optymalizację kosztów. Po udanym wdrożeniu systemu do tylnych świateł w 2024 roku, firma rozszerza jego zastosowanie na przód pojazdu.

  • Innowacyjna koncepcja FORVIA HELLA przenosi oświetlenie sygnalizacyjne na nowy poziom, łącząc wydajność i ekonomię.
  • Minimalna głębokość montażowa – tylko 5 mm – oraz możliwość łączenia kolorów zapewniają szerokie możliwości projektowe.
  • O 40% niższe zużycie energii i o 80% mniejsza masa w porównaniu z konwencjonalnymi systemami.
  • Technologia sprawdzona w produkcji tylnej od 2024 roku – teraz debiutuje w zastosowaniach przednich.

Powiązane firmy

HELLA Polska Sp. z o.o.

FlatLight jest już częścią projektów o łącznym wolumenie około trzech milionów euro. Produkcja odbywa się w słowackich zakładach FORVIA HELLA w Kočovcach i Banovcach. Moduły opracowano w siedzibie firmy w Lippstadt (Niemcy), natomiast projekty dostosowane do klientów powstają w Lublanie (Słowenia), Mohelnicach i Ostrawie (Czechy).

Innowacyjna koncepcja FlatLight

Technologia μMX wykorzystuje mikrooptykę – soczewki optyczne mniejsze niż ziarno soli. Dzięki nim powstają nowe, charakterystyczne i wyjątkowo wydajne sygnatury świetlne.

Forvia Hella_FlatLight
Zmniejszenie przestrzeni montażowej do głębokości zaledwie pięciu milimetrów i wielokolorowe kombinacje zapewniają maksymalną swobodę projektowania, źródło: FORVIA HELLA

Głębokość modułu FlatLight to zaledwie 5 mm, czyli o około 80% mniej niż w tradycyjnych rozwiązaniach (ok. 40 mm). System jest także o 40% bardziej energooszczędny i 80% lżejszy od porównywalnych dostępnych na rynku.

FlatLight jest skalowalny i może obsługiwać wszystkie funkcje sygnalizacji – zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu. Przykładowo, z przodu może pełnić funkcję świateł do jazdy dziennej, kierunkowskazów i świateł pozycyjnych, a z tyłu – tylnych, hamowania i kierunkowskazów. Wcześniej wymagało to osobnych komór.
Kształt elementów optycznych można dowolnie modyfikować, a złożone scenariusze świetlne – takie jak animacje powitania i pożegnania – można projektować i wdrażać bezpośrednio przez oprogramowanie.

Mniejszy, bardziej wydajny, lepszy – trend miniaturyzacji w branży motoryzacyjnej nabiera tempa. Dzięki naszej technologii FlatLight, z powodzeniem stosowanej już w tylnych światłach, teraz wkraczamy z nią również na przód pojazdu – mówi dr Michael Kleinkes, odpowiedzialny za globalny rozwój oświetlenia w FORVIA HELLA. – FlatLight to połączenie jakości, designu i efektywności. Naszym celem jest, by zaawansowane, zrównoważone technologie były dostępne cenowo dla szerokiego rynku – dodaje.

Partnerstwo z BrightView Technologies

Na początku roku FORVIA HELLA nawiązała strategiczne partnerstwo z amerykańskim start-upem BrightView Technologies. Wspólnie opracowano specjalne folie optyczne, które dzięki mikro- i nanooptyce umożliwiają tworzenie lżejszych, wydajniejszych i tańszych systemów oświetlenia.
Folie te będą sukcesywnie wdrażane do wszystkich projektów z serii FlatLight. W ramach współpracy HELLA Ventures dokonała również strategicznej inwestycji kapitałowej w BrightView Technologies.

Źródło: FORVIA HELLA
 

Tagi artykułu

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę