Ford Transit jest już na rynku 50 lat

Jak wynika z najnowszych badań, pół wieku po tym, jak firma Ford Motor Company zaprezentowała kultowy model Transit, samochody użytkowe nadal mają duży wpływ na kształtowanie krajobrazu gospodarczego w Europie.
Z raportu ośrodka CEBR (Centre for Economics and Business Research) wynika, że w roku 2014 firmy działające w oparciu o samochody użytkowe wsparły rozwój gospodarczy we Francji, w Niemczech i w Wielkiej Brytanii łączną kwotą 584 miliardów euro, odpowiadającą ogólnej gospodarce Szwajcarii. Oznacza to wzrost o 16 procent w porównaniu z rokiem 2010.
Ford zlecił ośrodkowi CEBR sporządzenie tego raportu, aby lepiej zrozumieć wpływ, jaki samochody użytkowe wywierają na współczesną gospodarkę europejską. Raport ukazuje zwiększone wykorzystanie aut tego typu w celach transportowych w przedsiębiorstwach zajmujących się sprzedażą w internecie, a także w nowo utworzonych firmach świadczących usługi w zakresie prac malarskich, wodno-kanalizacyjnych oraz tynkarskich. Oprócz tego, vany są nadal wykorzystywane w budownictwie, transporcie, infrastrukturze użytkowej oraz w firmach serwisowych.
- Większość osób widzących każdego dnia modele Ford Transit lub inne vany na ulicach miast nie zdaje sobie sprawy, jak ważną rolę te samochody odgrywają w rozwoju firm czy we wzroście gospodarki - podkreśla Barb Samardzich, dyrektor ds. operacyjnych, Ford of Europe. - Mimo zmian ekonomicznych na rynku - na przykład rosnąca liczba firm zajmujących się sprzedażą w Internecie - popyt na Forda Transita wciąż rośnie.
W Niemczech - największej europejskiej gospodarce - sektor zakupów online wzrósł o 25 procent w porównaniu z rokiem 2014, a według prognoz wzrośnie o kolejne 23 procenty w roku 2015. W ubiegłym roku klienci z Polski i Hiszpanii wydali, odpowiednio, 23 i 20 procent więcej na zakupy w Internecie, niż w roku 2013.
Gwałtowne tempo wzrostu w tej branży przyczyniło się do wzrostu liczby samochodów użytkowych wykorzystywanych do pracy, umacniając tym samym rynek nowych vanów w kluczowych państwach Europy. Najwięcej samochodów użytkowych jeździ po drogach Francji - w 2014 roku zarejestrowano tam 5,2 miliona aut tego typu. Kolejne duże rynki to Hiszpania (4,6 miliona zarejestrowanych vanów), Włochy (3,8 miliona), Wielka Brytania (3,5 miliona), Polska (2,7 miliona) i Niemcy (2,3 miliona). Spośród sześciu czołowych państw, największy wzrost - o 85 procent od 2000 roku - zanotowano w Polsce. Największą sprzedaż vanów średniej wielkości, jak Ford Transit, notuje się natomiast w Niemczech, gdzie w 2014 roku zarejestrowano 281 000 aut, w Wielkiej Brytanii (231 000) oraz we Francji (187 000).
Źródło: Ford, informacja Mototarget.pl