Ford, LG Energy Solution i Koç Holding współpracują. Cel – gigafabryka akumulatorów w Turcji

Ford, LG Energy Solution, Koç Holding tworzą joint venture LG Energy Solution

Ford Motor Company, LG Energy Solution i Koç Holding podpisały memorandum w sprawie utworzenia nowej spółki joint venture, pod warunkiem uzyskania ostatecznej zgody wszystkich stron, w celu stworzenia jednego z największych w Europie zakładów produkujących ogniwa akumulatorowe do komercyjnych pojazdów elektrycznych w pobliżu Ankary w Turcji.

  • Nowa spółka joint venture będzie zlokalizowana w zorganizowanej strefie przemysłowej w Başkent, niedaleko Ankary;
  • Projekt jest na dobrej drodze i oczekuje się, że jeszcze w tym roku nastąpi przełom w pracach ziemnych;
  • Produkcja ma się rozpocząć w 2026 roku;
  • Strony porozumienia zobowiązują się do co najmniej 25 GWh rocznej zdolności produkcyjnej, która potencjalnie może wzrosnąć do 45 GWh.

Ford i Koç Holding pierwotnie podpisali niewiążące memorandum z producentem baterii SK On, aby zbudować JV baterii w Turcji. Yonhap w styczniu poinformował, że SK On rozważa wycofanie się z partnerstwa projektowego w Turcji.

Ten nowy projekt joint venture opiera się na długoletnich relacjach biznesowych Forda zarówno z LGES, jak i Koç Holding. Ford i LGES współpracują od ponad dekady, przy czym LGES ostatnio dostarczał akumulatory ze swojej fabryki w Polsce do Forda Mustanga Mach-E i E-Transit. Ford Motor Company i Koç Holding cieszą się silnymi relacjami, które sięgają niemal stulecia i obejmują udaną spółkę joint venture Ford Otosan, założoną ponad 60 lat temu.

LGES posiada globalną sieć produkcji baterii składającą się z zakładów produkcyjnych w sześciu krajach (Korea, USA, Chiny, Polska, Indonezja i Kanada), o łącznej rocznej zdolności produkcyjnej 200GWh. Ze względu na gwałtowny wzrost globalnego popytu, portfel zamówień firmy odnotował 385 bilionów KRW (300 miliardów USD) na koniec 2022 roku. LGES zamierza zwiększyć swoje globalne zdolności produkcyjne do 300GWh do końca tego roku.

Źródło: Green Car Congres

Tagi artykułu

Zobacz również

autoExpert 04 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę