Filtry oleju PZL Sędziszów dla pojazdów ciężarowych

Filtry oleju PZL Sędziszów dla pojazdów ciężarowych
6.5.2020

Filtry oleju są niezbędnymi elementami funkcjonowania współczesnych silników oraz układów smarowania. Ich podstawowym zdaniem jest filtracja krążącego w układzie oleju. Nie inaczej jest w przypadku pojazdów ciężarowych, które stanowią podstawę funkcjonowania logistyki w wielu branżach, a tym samym pokonują wiele kilometrów. Wysokiej jakości filtry oleju do pojazdów tego typu oferuje m.in. polski zakład PZL Sędziszów, który specjalizuje się w produkcji wszelkiego rodzaju filtrów.

Powiązane firmy

Filtry oleju zatrzymują wszelkie toksyny i zanieczyszczenia, dostarczone z powietrzem i paliwem, wytworzone w wyniku ścierania par trących oraz wytworzone w trakcie procesów chemicznych, związanych z pracą silnika. Każdy filtr oleju ulega zużyciu – świadczy o tym lepkość środka, odpowiedzialnego za smarowanie silnika. Efektem intensywnej eksploatacji może być wzrost zużycia paliwa, spadek wydajności silnika, a w skrajnych przypadkach – jego uszkodzenie. Należy pamiętać, że układ smarowania silnika spalinowego jest układem zamkniętym. Filtry oleju nie powstrzymują degradacji środków smarujących, dlatego należy je wymieniać zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu. Zaleca się, aby układy odpowiedzialne za procesy czyszczące wymieniać każdorazowo przy okazji wymiany oleju silnikowego.

Materiały filtracyjne stosowane w produktach PZL Sędziszów charakteryzują się najwyższą jakością i pochodzą od czołowych światowych producentów: AHLSTROM, HOLLINGSWORTH & VOCE COMPANY oraz NEENAH GESSNER. Specjalne wkłady EKO ułatwiają kontrolę stanu wkładu i jego szybką wymianę, redukują do 90% odpadów oraz obniżają koszt eksploatacji. Zaletą filtrów polskiego producenta jest także uniwersalność. Dla przykładu, filtr o numerze katalogowym PP2014 pasuje do aut następujących marek:

  • FODEN: 2-SERIA, ALPHA (2000, 3000, 4000),
  • HEULIEZ: GX-SERIA,
  • PLAXTON BUS: ELITE
  • RENAULT V.I: C-SERIA (C250-C520), K-SERIA (K380-K520), KERAX, MAGNUM, PREMIUM, T-SERIA
  • ROMAN S.A.: 22T-SERIA, 26T-SERIA, 32T-SERIA, 40T-SERIA, 72T-SERIA,
  • SISU AUTO: R-SERIA
  • VOLVO: FH II-SERIA, FH-SERIA, FH12-SERIA, FH16-SERIA, FL10-SERIA, FL12-SERIA, FM 7-SERIA, FM 9-SERIA, FM/FMX -SERIA, FM/FMX II-SERIA, FM10-SERIA, FM12-SERIA, NH12-SERIA, VN-SERIA, VT-SERIA,  
  • VOLVO BUS: 5000, 7000, 8000, 9000, B 7-SERIA, B 9-SERIA, B11R-SERIA, B12-SERIA, B13-SERIA, OLYMPIAN.

Nasze filtry oleju pozwalają na utrzymanie silnika w idealnym stanie, zapewniając jednocześnie bardzo wysoką wydajność układu czyszczącego w długim okresie użytkowania. Decydują o tym takie elementy, jak: uszczelka, gwarantująca szczelność podczas eksploatacji, wzmocnienie rdzenia, konieczne przy działaniu dużych sił ściskających, zawór zwrotny, skutecznie zabezpieczający przed spływaniem środka smarującego silnik w stronę pompy oraz zawór bezpieczeństwa pozwalający na precyzyjne dobranie wartość ciśnienia otwarcia. Informacje na temat tego, jaki filtr powinien być dobrany do danego modelu pojazdu, można zweryfikować w naszym internetowym katalogu – podsumowuje Dominik Zwierzyk, Project Manager w PZL Sędziszów.

Źródło: PZL Sędziszów

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę