Fabryka opon Continental otrzymuje prestiżowy certyfikat ISCC PLUS

Fabryka opon Continental otrzymuje certyfikat ISCC PLUS Continental

Fabryka opon Continental w Lousado w Portugalii otrzymała certyfikat International Sustainability and Carbon Certification (ISCC) PLUS. Ten uznawany na całym świecie certyfikat potwierdza zgodność Continental ze specjalnymi standardami zrównoważonego rozwoju w zakładzie w Lousado oraz przejrzystość w zakresie identyfikowalności surowców wykorzystywanych w procesach produkcyjnych. Dzięki certyfikacji surowców Continental może zapewnić pełną identyfikowalność materiałów pochodzących ze zrównoważonych źródeł.

  • Wysokie standardy transparentności i identyfikowalności surowców odnawialnych oraz pochodzących z recyklingu w certyfikowanym łańcuchu dostaw;
  • „Certyfikat podkreśla nasze silne zaangażowanie w zwiększenie przejrzystości w całym łańcuchu dostaw” – Jorge Almeida, Head of Sustainability Tires w Continental;
  • Cel Continental: Ponad 40% materiałów odnawialnych i pochodzących z recyklingu w oponach do 2030 r.

W Lousado Continental produkuje model UltraContact NXT – obecnie najbardziej zrównoważoną oponę na rynku. Zawiera ona do 65% materiałów odnawialnych, pochodzących z recyklingu oraz posiadających certyfikat bilansu masy. Do 28% z nich stanowią materiały z certyfikatem ISCC PLUS, takie jak kauczuk syntetyczny wykonany z biobutadienu lub sadza przemysłowa, której części są wytwarzane z oleju obiegowego.

Certyfikat podkreśla nasze silne zaangażowanie na rzecz większej przejrzystości w całym łańcuchu dostaw, umożliwiając jednocześnie wprowadzanie nowych i bardziej zrównoważonych materiałów. Chcemy, aby reszta naszych fabryk również otrzymała ten uznawany na całym świecie certyfikat – mówi Jorge Almeida, Kierownik ds. zrównoważonego rozwoju opon w Continental.

Przedmiotem certyfikacji były procesy bilansu masy surowców. W podejściu bilansu masowego surowce kopalne, odnawialne i pochodzące z recyklingu są zestawiane z pozostałymi systemami i procesami. Ich ilości są śledzone wzdłuż łańcucha wartości i przypisywane do jednego lub więcej produktów początkowych. Podejście oparte na bilansie masowym umożliwia Continental sukcesywne zwiększanie udziału zrównoważonych materiałów w swoich produktach. Gwarantuje to, że udział certyfikowanych zrównoważonych materiałów może być precyzyjnie raportowany.

Materiały z certyfikatem bilansu masy: guma syntetyczna i sadza

Opona UltraContact NXT jest pierwszym seryjnie produkowanym ogumieniem, w którym Continental wykorzystuje materiały z certyfikatem bilansu masy, takie jak kauczuk syntetyczny wykonany z surowców pochodzenia biologicznego i bio-cyrkularnego czy sadza przemysłowa, która jest wytwarzana częściowo z oleju obiegowego. W produkcji kauczuku syntetycznego butadien pochodzący z ropy naftowej można zastąpić surowcami pochodzenia biologicznego i bio-cyrkularnego, umożliwiając w ten sposób jeszcze bardziej przyjazną dla środowiska produkcję opon. Piroliza zużytych opon pozwala odzyskać m.in. olej, gaz i węgiel. Powstały w ten sposób olej jest już wykorzystywany do produkcji sadzy przemysłowej.

UltraContact NXT, nasza najbardziej zrównoważona opona, jest produkowana w Lousado. Jestem bardzo dumny z osiągnięć naszego zespołu i ogromnego postępu, jaki robimy w dziedzinie zrównoważonego rozwoju w całym łańcuchu wartości, nie tylko w naszym zakładzie. Uzyskany przez nas certyfikat ISCC PLUS jest tego kolejnym przykładem – mówi Pedro Carreira, dyrektor fabryki Continental w portugalskim Lousado.

ISCC PLUS to uznawany na całym świecie dobrowolny system certyfikacji. Znajduje on zastosowanie w biogospodarce oraz gospodarce o obiegu zamkniętym i certyfikuje niekonwencjonalne surowce, które mogą być wykorzystywane w żywności, paszach, chemikaliach, tworzywach sztucznych czy opakowaniach i tekstyliach. Różne kryteria wymagane do uzyskania certyfikatu ISCC PLUS obejmują identyfikowalność surowców, spełnianie norm środowiskowych, ochronę ekosystemów, zapewnienie zgodności z prawami pracowniczymi i prawami człowieka oraz promowanie zrównoważonego rozwoju gospodarczego.

Źródło: Continental

Tagi artykułu

Zobacz również

autoExpert 10 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę