Dzień Inwestora CEO 2023. Kia przyspiesza przejście na auta elektryczne

Dzień Inwestora CEO 2023. Kia aktualizuje swoją strategie Kia

Kia Corporation (Kia) przedstawiła najnowsze informacje na temat przyszłych strategii w ramach wydarzenia Kia CEO Investor Day, które odbyło się w Seulu w Korei.

  • Kia będzie kontynuować cztery podstawowe strategie, aby przekształcić się w „dostawcę rozwiązań z zakresu zrównoważonej mobilności”;
  • Cele finansowe na rok 2030: przychody brutto 160 bilionów KRW, zysk operacyjny 16 bilionów KRW, marża zysku operacyjnego 10%;
  • W ciągu najbliższych pięciu lat Kia zainwestuje 32 biliony KRW, z czego 45% przeznaczy na przyszłe obszary biznesowe.

Kia zaktualizowała swoją średnio- i długoterminową strategię biznesową, koncentrując się na elektryfikacji. Zaktualizowany cel sprzedaży Kia na 2030 rok wynosi 4,3 miliona samochodów, z czego 2,38 miliona egzemplarzy będą stanowić auta zelektryfikowane. Cele finansowe również zwiększono do 160 bilionów KRW przychodów brutto, 16 bilionów wonów zysku operacyjnego i 10% marży zysku operacyjnego.

Kia po raz pierwszy zaprezentowała swoją strategię zatytułowaną „Plan S” w 2020 roku. Koncentruje się ona na transformacji w kierunku biznesu opartego na samochodach elektrycznych i dostarczaniu odpowiednich rozwiązań mobilnych. Od tego czasu Kia co roku organizuje CEO Investor Day, aby przedstawić najnowsze informacje na temat przyszłej wizji oraz celów firmy.

Kia_CEO_Investor_Day Kia

Podczas CEO Investor Day 2023 Kia ogłosiła właśnie zaktualizowane i szczegółowe informacje na temat strategii. Sprzedaż samochodów marki Kia w 2030 roku, która ma wynieść 4,3 miliona egzemplarzy, jest o 34,4% wyższa niż jej planowana sprzedaż w 2023 roku, która powinna osiągnąć poziom 3,2 miliona samochodów. Kia planuje również zostać wiodącą marką na świecie w segmencie samochodów elektrycznych, zwiększając udział sprzedaży samochodów zelektryfikowanych do 55% (2,38 miliona sztuk) w 2030 roku. Oznacza to wzrost sprzedaży samochodów marki Kia na świecie o 7,5% (300 000 egzemplarzy) w stosunku do celu na 2030 rok ogłoszonego w 2022 roku. Cel sprzedaży samochodów zelektryfikowanych wzrósł przy tym o 15,5% (320 000 sztuk).

Podczas CEO Investor Day 2023 przedstawiono również szczegółowy plan działalności związanej z samochodami typu PBV. Kia planuje wprowadzić średniej wielkości model typu PBV w 2025 roku, który będzie produkowany w nowej fabryce w Hwaseong. Kia stopniowo będzie budować pełną gamę pojazdów typu PBV, od małych do dużych, w tym także robo-taksówkę wyposażoną w system jazdy autonomicznej.

Ponadto firma zakłada komercjalizację rozwiązań opartych na danych i oprogramowaniu w celu wprowadzenia produktów i usług dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb klientów oraz rozwój usług związanych z mobilnością w powiązaniu z firmą Advanced Air Mobility (AAM) i z wykorzystaniem robotyki Hyundai Motor Group.

Kia planuje także dalsze zwiększanie inwestycji w celu zabezpieczenia przyszłej konkurencyjności. W ciągu najbliższych pięciu lat, do 2027 roku, Kia zamierza zainwestować 32 biliony KRW. W szczególności marka zamierza zwiększyć do 45% udział inwestycji w przyszłe biznesy.

Najważniejsze informacje dotyczące Dnia Inwestora CEO:

Kia Kia

Źródło: Kia

Tagi artykułu

autoExpert 05 2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę