Dzień Inwestora CEO 2023. Kia przyspiesza przejście na auta elektryczne
Kia Corporation (Kia) przedstawiła najnowsze informacje na temat przyszłych strategii w ramach wydarzenia Kia CEO Investor Day, które odbyło się w Seulu w Korei.
- Kia będzie kontynuować cztery podstawowe strategie, aby przekształcić się w „dostawcę rozwiązań z zakresu zrównoważonej mobilności”;
- Cele finansowe na rok 2030: przychody brutto 160 bilionów KRW, zysk operacyjny 16 bilionów KRW, marża zysku operacyjnego 10%;
- W ciągu najbliższych pięciu lat Kia zainwestuje 32 biliony KRW, z czego 45% przeznaczy na przyszłe obszary biznesowe.
Kia zaktualizowała swoją średnio- i długoterminową strategię biznesową, koncentrując się na elektryfikacji. Zaktualizowany cel sprzedaży Kia na 2030 rok wynosi 4,3 miliona samochodów, z czego 2,38 miliona egzemplarzy będą stanowić auta zelektryfikowane. Cele finansowe również zwiększono do 160 bilionów KRW przychodów brutto, 16 bilionów wonów zysku operacyjnego i 10% marży zysku operacyjnego.
Kia po raz pierwszy zaprezentowała swoją strategię zatytułowaną „Plan S” w 2020 roku. Koncentruje się ona na transformacji w kierunku biznesu opartego na samochodach elektrycznych i dostarczaniu odpowiednich rozwiązań mobilnych. Od tego czasu Kia co roku organizuje CEO Investor Day, aby przedstawić najnowsze informacje na temat przyszłej wizji oraz celów firmy.
Podczas CEO Investor Day 2023 Kia ogłosiła właśnie zaktualizowane i szczegółowe informacje na temat strategii. Sprzedaż samochodów marki Kia w 2030 roku, która ma wynieść 4,3 miliona egzemplarzy, jest o 34,4% wyższa niż jej planowana sprzedaż w 2023 roku, która powinna osiągnąć poziom 3,2 miliona samochodów. Kia planuje również zostać wiodącą marką na świecie w segmencie samochodów elektrycznych, zwiększając udział sprzedaży samochodów zelektryfikowanych do 55% (2,38 miliona sztuk) w 2030 roku. Oznacza to wzrost sprzedaży samochodów marki Kia na świecie o 7,5% (300 000 egzemplarzy) w stosunku do celu na 2030 rok ogłoszonego w 2022 roku. Cel sprzedaży samochodów zelektryfikowanych wzrósł przy tym o 15,5% (320 000 sztuk).
Podczas CEO Investor Day 2023 przedstawiono również szczegółowy plan działalności związanej z samochodami typu PBV. Kia planuje wprowadzić średniej wielkości model typu PBV w 2025 roku, który będzie produkowany w nowej fabryce w Hwaseong. Kia stopniowo będzie budować pełną gamę pojazdów typu PBV, od małych do dużych, w tym także robo-taksówkę wyposażoną w system jazdy autonomicznej.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Ponadto firma zakłada komercjalizację rozwiązań opartych na danych i oprogramowaniu w celu wprowadzenia produktów i usług dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb klientów oraz rozwój usług związanych z mobilnością w powiązaniu z firmą Advanced Air Mobility (AAM) i z wykorzystaniem robotyki Hyundai Motor Group.
Kia planuje także dalsze zwiększanie inwestycji w celu zabezpieczenia przyszłej konkurencyjności. W ciągu najbliższych pięciu lat, do 2027 roku, Kia zamierza zainwestować 32 biliony KRW. W szczególności marka zamierza zwiększyć do 45% udział inwestycji w przyszłe biznesy.
Najważniejsze informacje dotyczące Dnia Inwestora CEO:
Źródło: Kia