Dieselgate - sprawa emisji CO2 rozwiązana?

Miesiąc od pojawienia się kwestii dotyczących wartości CO2 w niektórych modelach koncernu, Volkswagen w dużej mierze wyjaśnił tę sprawę.
Po przeprowadzeniu szczegółowych wewnętrznych badań i kontroli pomiarów wiadomo już, że prawie wszystkie wersje modelowe emitują tyle CO2 ile pierwotnie podano. Podejrzenie o niezgodną z prawem zmianę danych dotyczących zużycia paliwa przez aktualne samochody nie potwierdziło się. Wewnętrzne pomiary wykazały lekkie odchylenia tylko w odniesieniu do dziewięciu modeli marki Volkswagen.
Wyniki tych wewnętrznych pomiarów zostaną raz jeszcze, do świąt Bożego Narodzenia, sprawdzone przez neutralną służbę techniczną pod nadzorem odpowiedniego urzędu. Pojazdów, w wypadku których potwierdzi się prawidłowość pierwotnych danych nie dotkną żadne konsekwencje. Auta te będą oferowane i sprzedawane bez ograniczeń. W wypadku tych nielicznych modeli, których dotyczą odstępstwa, wartości zostaną dopasowane w ramach przewidzianych procedur.
Volkswagen przedstawił ustalenia komisji dochodzeniowej rządu oraz Federalnemu Urzędowi ds. Ruchu Drogowego (KBA). Podana wcześniej przez koncern Volkswagen liczba 800.000 podejrzanych pojazdów nie potwierdziła się. W ramach pomiarów przeprowadzonych przez koncern odchylenia stwierdzono jedynie w wypadku dziewięciu modeli i wynoszą one średnio tylko kilka gram CO2, co odpowiada zwiększeniu zużycia paliwa w cyklu NEDC o 0,1 do 0,2 litra na 100 kilometrów. Produkcja tych pojazdów wynosi około 36.000 egzemplarzy rocznie i odpowiada tylko około 0,5 procenta produkcji całej marki Volkswagen. Lista tych modeli znajduje się pod adresem www.vw.press-bank.pl.
Należące do koncernu marki Audi, SKODA i SEAT uzgodniły z odpowiednimi urzędami dopuszczającymi auta do ruchu podobny sposób postępowania.
Realne wartości zużycia paliwa przez samochody klientów pozostają niezmienione. Zbędne jest więc podejmowanie jakichkolwiek środków technicznych w tych pojazdach. Spodziewane wcześniej obciążenie wyniku finansowego w wysokości dwóch miliardów euro w obliczu tych faktów także się nie potwierdza. To, czy powstaną mniejsze obciążenia finansowe zależy od rezultatu pomiarów sprawdzających, które zostaną przeprowadzone.
Dane zawarte w tej informacji nie dotyczą produktów i usług oferowanych przez Volkswagen Group of America oraz Volkswagen Canada.
Źródło: Volkswagen, Mototarget.pl