DENSO producentem alternatorów samochodowych wyposażonych w wysokowydajne diody

Denso
25.7.2019

Niskostratna dioda prostownicza została stworzona we współpracy z Hitachi Power Semiconductor Device. Dzięki poprawie specyfikacji zapewnia ona większą wydajność alternatora, oszczędność paliwa i znacznie mniejszą emisję CO2.

DENSO, we współpracy z dostawcą półprzewodników, Hitachi Power Semiconductor Device, opracowało wysokowydajną diodę do alternatorów montowanych w pojazdach z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi. Pierwsze alternatory wyposażone w nowe diody prostownicze pojawią się w pojazdach, które będą sprzedawane w Europie w roku budżetowym 2019.

Działanie diody prostowniczej

Dioda prostownicza jest jednym z elementów alternatora. Przepływający przez nią w określonym kierunku prąd jest prostowany i przekształcany z prądu przemiennego w prąd stały. Nowa, wspólnie opracowana dioda znacznie zmniejsza utratę mocy podczas przekształcania prądu. Zapewnia ona także o około 6% większą wydajność wytwarzania energii w porównaniu ze standardowymi produktami i pomaga zmniejszyć zużycie paliwa. DENSO produkuje 25 milionów alternatorów rocznie w ponad 10 krajach. Gdyby wszystkie diody zostały zastąpione nowymi, wysokowydajnymi odpowiednikami, emisja dwutlenku węgla zmniejszyłaby się o 30 ton rocznie.

© Denso

Nowa dioda została opracowana jako element pasujący do standardowego alternatora. DENSO i Hitachi zachowały konwencjonalny kształt diody i zwiększyły skuteczność prostowania poprzez uproszczenie funkcji kontroli regulatora napięcia IC.

Rozwój technologii elektrycznych DENSO

Chociaż współczesne pojazdy są w coraz większym stopniu zelektryfikowane, silnik spalinowy z alternatorem nadal występuje w 80% aut na całym świecie. DENSO wprowadza na rynek części, których celem jest szybka poprawa ekologiczności pojazdów z silnikiem spalinowym, aby wspierać proces tworzenia zrównoważonego społeczeństwa.

Opracowywanie technologii elektryfikacyjnych jest dla DENSO priorytetem i stanowi przyszłość mobilności. Firma produkuje również kluczowe komponenty do pojazdów elektrycznych, takie jak stojan-generator (MG) i elementy falowników z węglika krzemu (SiC).

Źródło: DENSO

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę