DELPHI Service Center wyposażone do serwisowania pojazdów z normą EURO 5

28.11.2011
Warsztaty zrzeszone w sieci Delphi Service Center (DSC) mają dostęp do najnowocześniejszych części zamiennych Delphi,serwisują i naprawiają nowoczesne samochody, również te, spełniające normy Euro 5.  

Aktualnie, w 17 krajach Europy działa ponad 770 DSC, w tym ponad 60 w Polsce. Warsztaty zrzeszone w sieci DSC mogą wybierać do serwisowania i naprawy spośród 4 modułów: klimatyzacja; układ hamulcowy, układ kierowniczy i zawieszenie; sterowanie silnikami benzynowymi i serwisowanie samochodów z silnikami Diesla. Sieć jest w stanie zapewnić właścicielom warsztatów wszystko, co jest potrzebne do rzetelnego i taniego serwisowania, konserwacji i naprawy samochodów ich klientów.  

„Stały rozwój sieci DSC w Europie w 2011 roku był większy o 20% niż w roku 2010," stwierdził Mike Rayne, prezydent działu Delphi Diesel Product & Service Solutions. „Niezależnie od wzrostu liczonego z roku na rok, udało nam się strategicznie umiejscowić nasze stacje obsługi w regionach, w których występował brak usług polegających na naprawie najnowocześniejszych technologii, w krajach takich jak Polska, Rosja i Czechy. Kontynuujemy rozwój naszej sieci w krajach, w których mamy już silna pozycję, między innymi we Francji czy w Wielkiej Brytanii."

Technologie Common Rail najnowszej generacji

Wyposażenie pozwalające na serwisowanie produktów oferowanych przez 26 producentów wyposażenia fabrycznego i 51 głównych platform samochodowych, firm między innymi takich jak: Citroën, Ford, Hyundai, Mercedes-Benz, Peugeot, Renault czy Volkswagen. Centa Serwisowe Delphi są w stanie naprawiać najnowocześniejsze systemy Common Rail, również te, spełniające normy Euro 3, 4 i 5. Dwie najnowocześniejsze technologie Delphi to:

- Wtryskiwacze paliwa dla silników Diesla: szybki wtryskiwacz DFI 1.5 dla lekkich pojazdów użytkowych, o ciśnieniu do 2000 bar, charakteryzujący się zwielokrotnionym wtryskiem i minimalnym oddzieleniem od siebie poszczególnych wtrysków. Wtryskiwacz jest wyposażany w zawór sterujący CVA, zwiększający niezawodność, uzyskaną poprzez zastosowanie dyszy z powłoką DLC i jest kompatybilny z paliwami stosowanymi na całym świecie. DFI 1.5 charakteryzuje się również ulepszonym przepływem przez dyszę, coumożliwia precyzyjne sterowanie wtryskiem i dawką paliwa. Urządzenie jest stosowane wpopularnych samochodach takich marek jak: Chevrolet, Citroën, Dodge, Ford, Great Wall Motors, Hyundai, Jeep, Kia, Mercedes-Benz, Opel, Peugeot, Seat czy Ssangyong.

- Pompy paliwa dla silników Diesla: DFP3 i DFP6 również są przystosowane do ciśnienia do 2000 bar i występują w wersjach z jednym dwoma i trzema tłoczkami. Pompa zasilająca jest opcjonalna. Pompa posiada zawór IMV i charakteryzuje się odpornością na działanie paliwa i szybkim czasem reakcji. Pompy DFP3 są montowane jako wyposażenie fabryczne do silnika Peugeot DW10C, montowanego w samochodach Peugeot, Citroën i Ford, oraz wsilnikach Mercedes- Benz OM651, Hyundai U 1.4 litra i Renault K9K 1.5 litra, silnikach firm Dacia i Samsung; Ssangyong D20DTF; GMDAT Z22D i Z20D. Pompy DFP6 są montowane w samochodach VW, Skoda i Seat.

Kompletne rozwiązania obejmują klimatyzację, układ kierowniczy i zawieszenie oraz układ hamulcowy

Niezależnie od modułu „Diesel", w swojej sieci Delphi oferuje trzy dodatkowe moduły:  

- Klimatyzacja: Oferta stacji obsługujących układy klimatyzacji pod patronatem Delphi obejmuje i zapewnia wysokiej jakości odzyskiwanie czynnika chłodzącego, recyrkulację iponowne napełnienie układu; odzyskanie ponad 95% czynnika chłodzącego i ponowne napełnienie układu z dokładnością do +/-5 gramów. Ten moduł obejmuje również stację Delphi, przeznaczoną do napełniania układów klimatyzacji, urządzenia diagnostyczne Delphi przeznaczone do badania systemów elektronicznych, zestaw UV do wykrywania wycieków wukładzie, wraz z wtryskiwaczem, barwnikiem, lampą i okularami ochronnymi, elektroniczny wykrywacz wycieków, preparaty do dezynfekcji i cały zestaw materiałów eksploatacyjnych. Wszystko to jest wsparte szkoleniami i wsparciem serwisowym Delphi.

- Układ hamulcowy, układ kierowniczy i zawieszenie: Posiadając bogaty zestaw narzędzi diagnostycznych, wsparcie i możliwości odbycia szkoleń, Centra Serwisowe Delphi posiadają kompletną ofertę, wykorzystującą naszą wiedzę i doświadczenie, pozwalającą nazapewnienie większego bezpieczeństwa, lepszej kontroli nad samochodem i poprawy osiągów samochodów swoich klientów.

- Sterowanie silnikiem benzynowym: Delphi zapewnia kompleksowe rozwiązania serwisowe, obejmujące między innymi narzędzie diagnostyczne DS100E, umożliwiające naprawę nawet najbardziej skomplikowanych systemów elektronicznych montowanych wsamochodach. Serwisowanie nowoczesnych samochodów to coś więcej, niż tylko umiejętność wymiany części. Delphi zapewnia części zamienne, narzędzia, szkolenia iwsparcie serwisowe, umożliwiające postawienie właściwej diagnozy.

Diagnostyka i wsparcie serwisowe

Niezależnie od umożliwienia dostępu do swoich oryginalnych części zamiennych, Delphi zapewnia również dla swojej sieci stacji obsługi szkolenia, specjalistyczny osprzęt i urządzenia testujące, umożliwiające postawienie właściwej diagnozy i prawidłową naprawę. W istocie, opracowane przez Delphi urządzenia DS100E i DS150E, przeznaczone dla wszystkich marek samochodów zostały tak zaprojektowane, aby stanowiły kompaktowe, mobilne i łatwe w użyciu narzędzie diagnostyczne, umożliwiające obsługę wielu systemów montowanych w różnych modelach samochodów. Urządzenie jest dostępne na różnych platformach, między innymi może współpracować z przenośnym komputerem PC, i umożliwia odczytanie i wymazanie kodów błędów związanych ze sterowaniem silnikiem, systemem ABS, klimatyzacją, skrzynią biegów, kontrolkami zapalającymi się na desce rozdzielczej i systemem immobilizera. Pakiet oprogramowania Diesel Max, opracowany specjalnie dla stacji obsługi działających w module Diesel, zawiera dodatkowe marki i modele. W poszczególnych modułach dostępna jest również szeroka oferta narzędzi i systemów diagnostycznych przeznaczonych do konkretnych systemów i układów oraz do wszystkich marek samochodów.

Wraz ze swoim partnerem, firmą Hartridge, Delphi posiada szeroką ofertę najnowocześniejszych na rynku narzędzi testowych i diagnostycznych, umożliwiając mechanikom diagnozowanie i naprawę najnowocześniejszych systemów wtrysku paliwa zgodnie ze standardami stosowanymi przy montażu wyposażenia fabrycznego.

Więcej o firmie na stroniewww.delphi.com

O Autorze

autoEXPERT – specjalistyczny miesięcznik motoryzacyjny, przeznaczony dla osób zajmujących się zawodowo naprawą, obsługą, diagnostyką i sprzedażą samochodów oraz produkcją i sprzedażą akcesoriów motoryzacyjnych, części zamiennych i materiałów eksploatacyjnych.

autoExpert 12 2025

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę