Bosch wyprodukował już 50 mln elektrycznych układów kierowniczych

Elektryczne układy kierownicze coraz częściej stają się standardowym wyposażeniem nowoczesnych samochodów.
W porównaniu z hydraulicznym wspomaganiem kierownicy wpływają korzystnie na zużycie paliwa – pozwalają zaoszczędzić do 0,8 litra na 100 przejechanych kilometrów, w zależności od cyklu jazdy. O rosnącym znaczeniu elektrycznie wspomaganych układów kierowniczych świadczy fakt, że w lipcu z linii produkcyjnej Boscha w Schwäbisch Gmünd, zjechał 50-milionowy Servolectric (dwanaście lat po rozpoczęciu produkcji).
Udziały rynkowe elektrycznych układów kierowniczych będą nadal rosnąć. Dla elektryfikacji i automatyzacji jazdy – dwóch ważnych trendów światowego przemysłu motoryzacyjnego – elektryczny układ kierowniczy jest kluczową technologią. Na przykład tylko układ wspomagany elektrycznie można zastosować w samochodach elektrycznych, ponieważ dla układu wspomaganego hydraulicznie nie jest dostępne zasilanie z silnika spalinowego.
Zautomatyzowana jazda: współdziałanie układu kierowniczego, hamulcowego i czujników
W przypadku zautomatyzowanej jazdy istotnego znaczenia nabiera wzajemne współdziałanie układu kierowniczego ze wszystkimi ważnymi podzespołami zamontowanymi i podłączonymi do sieci w pojeździe. Należą do nich na przykład układ kontroli trakcji ESP, sterownik silnika i czujniki otoczenia.
Siedem na dziesięć układów kierowniczych firmy Bosch jest wspomaganych elektrycznie
Elektryczne układy kierownicze Boscha są produkowane w Europie, Ameryce Północnej i Chinach. Obecnie około 70 procent układów wspomagania kierownicy ma napęd elektryczny. Dla porównania w 2009 roku odsetek ten wynosił 40 proc. Bosch przewiduje, że do roku 2020 wspomaganie hydrauliczne będzie stanowiło jedynie dziesięć do piętnastu procent wszystkich produkowanych układów kierowniczych ze wspomaganiem.
Źródło: Bosch