Bosch rozpoczyna testy systemów automatyzacji jazdy w Chinach
BoschDo wdrożenia koncepcji zautomatyzowanej jazdy w Chinach brakuje dokładnych i aktualnych map. Bosch chce to zmienić i w tym celu podjął decyzję o współpracy z chińskim koncernem internetowym Baidu oraz producentami map AutoNavi i NavInfo.
Czterej partnerzy będą wspólnie pracować nad rozwiązaniem, które umożliwi wykorzystanie czujników radarowych i czujników wideo Bosch, instalowanych w samochodach, do tworzenia i aktualizowania map.
– Bez dokładnych map zautomatyzowana jazda nie będzie możliwa. Ani w Chinach, ani nigdzie indziej na świecie – powiedział dr Rolf Bulander, członek zarządu spółki Robert Bosch GmbH i prezes sektora Mobility Solutions. – Dzięki czujnikom Boscha i danym z map możliwe będzie zlokalizowanie pojazdów autonomicznych. Jeszcze przed końcem tego roku Bosch, AutoNavi, Baidu i NavInfo chcą zaprezentować swoje rozwiązanie.
Bosch i koncern internetowy Baidu chcą iść jeszcze o krok dalej. Wspólnie skonstruowali pojazd testowy na bazie modelu Jeep Cherokee, który będzie poruszał się po chińskich autostradach w sposób częściowo zautomatyzowany. Pojazd służący do testów jest wyposażony w szereg części i rozwiązań Boscha – m.in. 5 czujników radarowych średniego zasięgu, wielofunkcyjną kamerę identyfikującą otoczenie, układ ESP i elektryczny układ wspomagania kierownicy.
– Autonomiczna jazda jest dla firmy Bosch tematem o globalnym zasięgu – powiedział Bulander. – Po testach w Niemczech, USA i Japonii przyszedł czas na Chiny. Każdego roku w Chinach produkuje się ok. 28 milionów samochodów i jest to największy rynek motoryzacyjny na świecie. Z badania przeprowadzonego przez Boscha w 6 krajach wynika, że 74% ankietowanych Chińczyków opowiedziało się za szybkim wdrożeniem autonomicznej jazdy. Dla porównania w Niemczech opowiedziało się za tym 33% ankietowanych, a w USA 31%.
Autonomiczne samochody to zaledwie jeden z potencjalnych obszarów wzrostu spółki Bosch w Chinach. Na targach Auto Shanghai Bosch na przykładzie pojazdu koncepcyjnego pokazał, w jaki sposób dzięki integracji z internetem samochód może pełnić funkcję nie tylko środka transportu, ale także osobistego asystenta kierowcy. Nowoczesne zestawy wskaźników i koncepcje obsługowe pomogą w wydobyciu wszystkich zalet autonomicznej i zintegrowanej jazdy oraz umożliwią w przyszłości prowadzenie samochodu w bezpieczny sposób.
Źródło: Bosch







