BMW i4 M50: Pierwszy samochód elektryczny BMW wyposażony w Pirelli Zero Elct
Opony Pirelli homologowane dla większości gamy BMW M i projektowane z wykorzystaniem dedykowanego programu rozwojowego.
Opona Pirelli P Zero Elect została wybrana przez BMW M na wyposażenie nowego BMW i4 M50, pierwszego w pełni elektrycznego samochodu opracowanego przez dywizję marki specjalizującą się w wysokich osiągach, która w zeszłym roku obchodziła 50-lecie powstania. Najnowsze bezemisyjne coupé dołącza teraz do wielu innych samochodów BMW M, dla których Pirelli opracowuje opony z przeznaczeniem na oryginalne wyposażenie.
BMW i4 M50 wyznacza drogę do całkowitej elektryfikacji działu sportowego bawarskiej marki. Samochód wyposażono w dwa silniki elektryczne napędzające wszystkie cztery koła, co pozwala na osiągnięcie mocy całkowitej 544 KM (400 kW) i przyspieszenia od 0 do 100 km/h w 3,9 s. Aby poradzić sobie z wysokimi osiągami samochodu i spełnić wyjątkowe wymagania wspólne dla wszystkich pojazdów elektrycznych, Pirelli opracowało ogumienie P Zero z technologią Elect, które można rozpoznać po specjalnych oznaczeniach na ścianie bocznej opony.
Oprócz gwiazdki, która identyfikuje wszystkie dedykowane opony do marki BMW stosowane na oryginalne wyposażenie, logo Elect wskazuje również, że opona została specjalnie opracowana w celu uzupełnienia właściwości pojazdów typu BEV lub pojazdów hybrydowych typu plug-in, takich jak dostępny natychmiast moment obrotowy, zwiększona masa za sprawą akumulatorów oraz wymagań związanych z cichą pracą podzespołów w trakcie podróży.
MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
Rynek
#OponyMająMoc – ratują życie, tylko daj im szansę. Apel PZPO
Dawno, dawno temu wszyscy jeździli na jednych oponach i marzyli o Fiacie 125p. Rzeczywiście, historycznie opony na cały rok towarzyszyły motoryzacji przez wiele dziesięcioleci. Z czasem jednak, zwłaszcza od lat 80’, ruch na drogach był coraz większy, a auta coraz cięższe – więc opony na cały rok przestawały zapewniać kierowcom wystarczającą przyczepność. Dlatego powstały opony dedykowane zimowej części roku, kiedy temperatury są poniżej +7/10 st. C, a drogi pokryte wodą, śniegiem albo błotem pośniegowym. I drugi typ na ciepłą część roku – kiedy drogi rozgrzewają się do ponad 60 st. C.
Konstrukcja opony Pirelli została wzmocniona, aby wspierać samochód i zapewniać maksymalne osiągi nawet podczas dynamicznej jazdy sportowej. Specjalna mieszanka o wysokiej przyczepności została również opracowana tak, by zapewniać maksymalną przyczepność, gwarantując precyzyjne i efektywne prowadzenie.
Źródło: Pirelli